- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 1 maand geleden door .
Belofte maakt schuld
Waarom worden toezeggingen door het CBR niet nagekomen?
-
-
Sterrenburgmeer dan een maand geleden
Op 17 juni 2019 stuurde ik mijn gezondheidsverklaring digitaal naar het CBR en kreeg per omgaande bericht dat ik binnen 8 weken een reactie zou ontvangen. Na 10 weken belde ik het CBR om te vragen hoe het met mijn aanvraag stond. Antwoord: “Helaas konden wij u niet informeren, maar de wachttijd is inmiddels 15 weken. Dat is voor u dus 1 oktober. Als u voor die datum geen reactie heeft moet u aan de bel trekken.”
Dat heb ik vandaag gedaan en het antwoord luidde: “Helaas moet u er rekening mee houden, dat u pas antwoord krijgt nadat uw rijbewijs op 4 februari 2020 is verlopen.”
In de tv-uitzending van Meldpunt op 20 september adviseerde een woordvoerster van het CBR om vijf maanden voor verloop van het rijbewijs de gezondheidsverklaring in te sturen, zodat het rijbewijs op tijd verlengd kan worden. Dit blijkt dus volstrekt onjuiste informatie te zijn; ik noem het zelfs een leugen, immers tien dagen na de uitzending blijkt dat je pas een reactie krijg na verloop van het rijbewijs, ondanks dat je ruim zeven maanden ervoor de gezondheidsverklaring hebt ingediend. “Belofte maakt schuld.” Hoogste tijd dat de gedane belofte door de woordvoerster van het CBR op de openbare omroep wordt ingelost!!meer dan een maand geleden -
John Gennissenmeer dan een maand geleden
Ik kreeg op 25-09-2019 een brief dat ik mijn rijbewijs kon verlengen.
Ik heb mijn rijbewijs online aangevraagd en kreeg bericht dat het vandaag 01-10-2019
klaar was.Ben vandaag naar het stadhuis gegaan kreeg een nieuw rijbewijs .MAAR mijn oude rijbewijs was voor AM en BE wat kreeg ik een rijbewijs voor AM dus zit nu met een heel verkeerd rijbewijs .Ik weet niet wat voor soort mensen daar werken.
Ben al bezig van af 23 april 2019 , bijna 20 weken.
Ik heb nu helemaal geen rijbewijs.
DANK ZIJ HET CBRmeer dan een maand geleden -
Redactie Meldpuntmeer dan een maand geleden
Beste John Genissen, wat vervelend voor u. Heeft u al een officieel klacht ingediend bij het CBR? Dit kan u helpen. Ook kunt u contact opnemen met de Nationale Ombudsman en daar uw klacht neerleggen. Het telefoonnummer is 0800 3355555.
meer dan een maand geleden
-