Moet alcohol in supermarkten aan banden gelegd worden?
Supermarkten adverteren meer dan ooit voor alcoholische dranken in hun reclamefolders, blijkt uit onderzoek van Questionmark dat is gedaan in samenwerking met KWF Kankerbestrijding. Daarnaast blijkt uit een steekproef dat alcoholische dranken bij veel filialen door de hele supermarkt heen staan geëtaleerd.
En dat terwijl supermarkten het Nationaal Preventieakkoord hebben ondertekend voor het terugdringen van problematisch alcoholgebruik. Hoe valt dat met elkaar te rijmen? Elles de Bruin spreekt hierover met Dorine Manson, directeur van KWF en met Gaby Perin-Gopie, fractievoorzitter van Volt in de Eerste Kamer.
Geef een reactie
U moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Geachte,
Er moet een verbod voor alcohol komen zoals voor tabak in alle supermarkten in de EU
Het is zeer ongezond ( kanker, hart- en vaatziektes )en verslavend.
Door het misbruik van alcohol zeker als er mensen rijden onder invloed gebeuren er iedere dag veel ongevallen met zeer erge gevolgen !