Elles de Bruin over een nieuw seizoen Meldpunt
Elles de Bruin schrijft regelmatig een column over iets dat haar opvalt, dwarszit of wat ze simpelweg heeft meegemaakt. Deze week schrijft Elles over het nieuwe seizoen van Meldpunt wat bijna van start gaat en haar ervaringen met elektrisch rijden.
Meldpunt begint weer!
Meldpunt begint vrijdag 13 september aan het najaarsseizoen. Ik heb er weer zin in. Allerlei onderwerpen heb ik in mijn hoofd en gelukkig de andere redactieleden ook. Mede dankzij u, de kijker, die veel onderwerpideeën mailt.
De elektrische auto opladen blijft soms ingewikkeld
Soms komen de onderwerpen ook uit eigen ervaringen. Zo rijd ik al een paar jaar elektrisch, maar ik heb hier nog steeds gemengde gevoelens over. Vooral het opladen blijft soms ingewikkeld; geen oplaadpalen, kapotte oplaadpalen, onbereikbare klantenservices. Het valt soms niet mee.
‘Ik schrok me rot’
Toen ik deze week een factuur van het opladen bekeek, schrok ik me rot. Deze was hoog en dat kwam omdat ik op een parkeerplaats bij het strand 2 keer bijna 40 euro per laadsessie moest betalen. De prijs per kilowatt stroom was hier bijna dubbel zo hoog in vergelijking met de laadpalen in mijn straat. Hoe kan dat?
Wat zijn uw ervaringen?
Na wat onderzoek begrijp ik dat de openbare laadpalen in handen zijn van particuliere aanbieders die dus zelf hun tarieven bepalen. Deze aanbieders nemen hun elektriciteit af van energiemaatschappijen, net zoals u dat thuis doet. De stroomtarieven van de energiemaatschappij werken dus ook door in de tarieven van de publieke laadpaal. Houd daar dus rekening mee. Maar soms heb je gewoon geen keuze. Mijn accu was bijna leeg, dus ik moest wel op deze parkeerplaats opladen. Wat zijn uw ervaringen met elektrisch rijden? Mail het ons via meldpunt@omroepmax.nl.
Foto: © MAX / Jasper van Bladel