Elles de Bruin: Postperikelen
Elles de Bruin schrijft iedere 2 weken een column over iets dat haar opvalt, dwarszit of wat ze simpelweg heeft meegemaakt. Deze week schrijft Elles over postperikelen.
Post niet bezorgd
Af en toe stuur ik nog brieven en kaarten. Pas nog, naar mijn zoon als verrassing voor zijn verjaardag. Maar wat schetst mijn verbazing: de kaart werd niet bezorgd. En dat is niet de eerste keer dat ik dit meemaak.
Het komt ook niet terug
Ik schrijf ook altijd netjes mijn adres achterop de brieven die ik verstuur. Het gekke is dat mijn niet aangekomen post ook niet terugkomt, Waar blijft die post? Je zou bijna geen belangrijk document meer per post durven te versturen. Je hoort weleens dat in een garagebox zakkenvol niet bezorgde post wordt gevonden. Soms zit daar een verdrietig verhaal achter van een postbode die het niet meer kon bolwerken. Aan de andere kant: mag ik als betalende consument niet meer verwachten van PostNL?
Begrip voor personeelstekort
Van de gemiddeld 7 miljoen brieven per dag wordt 12 procent te laat bezorgd. In de cijfers wordt niet vermeld hoeveel post helemaal niet aankomt. PostNL erkent dat een nauwkeurigere bezorging onhaalbaar is geworden, mede als gevolg van het tekort aan personeel. Daar heb ik wel begrip voor. Maar dat de brieven en kaarten soms helemaal niet meer aankomen, is onacceptabel. Wat zijn uw ervaringen met briefpost? Laat het onze redactie weten.
Geef een reactie
U moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Ik probeer zo min mogelijk via PostNL te versturen: te duur en onbetrouwbaar.
Af en toe een kaart om iemand te verrassen.
Minimaal een week speling aanhouden en dan op de ‘feest’ dag toch ook nog een SMS of mail.
Belangrijke zaken gaan aangetekend en zijn dan nog 3 a 5 werkdagen onderweg.
Nooit komt er iets terug maar PostNL weet mij wel te vinden voor strafport omdat een verzender nuet of te weinig gefrankeerd zou hebben.
Neen, de service van de oude PTT is verdwenen bij PostNL.
Minder voor Meer
Inderdaad service en accuratesse zijn heel ver te zoeken. Kon onlangs geen huur betalen (!) omdat twee keer belangrijke ING codes, per post zijn zoekgeraakt.
Heb hemel en aarde moeten bewegen om op tijd de huur te kunnen betalen. Aantekenen is duur en gaat ook vaak fout.
Pakjes met handtekening controle, worden gewoon afgegeven. Druk druk…slap excuus.
Tijd voor serieuze concurrentie…monopolie is slecht voor de klant: (Steeds) Meer voor Minder.