Registeren Inloggen
Hanselies
Hanselies
vandaag

Ontbijtservice Beschuitje.nl levert niet, en weigert vooruitbetaling terug te storten

vandaag

Op donderdagochtend 3 november 2022 hebben wij een uitgebreid verrassingsontbijt besteld (ter waarde van bijna 130 euro) voor de 12,5-jarige trouwdag van onze zoon en schoondochter en hun twee kinderen. Dat zou op de betreffende dag (zondag 6 november) geleverd worden. De bestelling werd die donderdagochtend bevestigd, maar ’s middags werd meegedeeld dat het toch niet ging lukken, omdat medewerkers in verband met mogelijke coronabesmetting in quarantaine zouden moeten gaan. Het ontbijt kon wél op vrijdag, zaterdag, maandag of dinsdag bezorgd worden. Blijkbaar vond die quarantaine slechts op die bewuste zondag plaats. Het mocht ook op een nader te bepalen datum bezorgd worden. Maar hun trouwdag werd gevierd op zondag 6 november, dus dat was voor ons geen optie. Inmiddels weigert het bedrijf onze betaling terug te storten, en ook het annuleren van onze order (wettelijk is dat mogelijk bij ‘kopen op afstand’) werd niet geaccepteerd omdat het om ‘bederfelijke waar’ zou gaan… Hebben ze die broodjes en vleeswaren al in voorraad genomen voor een levering ‘in de toekomst’? Op onze melding (alsook op drie eerdere meldingen van andere gedupeerden) bij Klachtenkompas van de Consumentenbond is niet eens een reactie gekomen!
Ontbijtservice Beschuitje.nl is een onbetrouwbare leverancier gebleken!

    • Max Pay
      meer dan een maand geleden

      Hallo Hanselies. Ik lees dat u juridisch een en ander al bekeken had. Het volgende schrijf ik als “buitenstaander” die niet betrokken is bij deze zaak. Het zijn observaties en niet bedoeld om U te plagen!. U schrijft: ¨Blijkbaar vond die quarantaine slechts op die bewuste zondag plaats.”. Dit geeft misschien uw stemming weer maar is m.i. niet reëel om dat te stellen. Tenzij u inzicht heeft in welk personeel corona had en welk personeel, wanneer, geacht werd te werken? Dan schrijft u: “Hebben ze die broodjes en vleeswaren al in voorraad genomen voor een levering ‘in de toekomst’?”. Een dergelijk bedrijf weet nooit vooraf hoeveel bestellingen er gedaan worden. Je mag er toch vanuit gaan dat op enig moment ingekocht moet worden? Als het moment van bestellen tussen uw eerste bestelling en het afzeggen van de bestelling ligt is het “in de toekomst” goed mogelijk? Dan blijven in mijn optiek alleen de juridische argumenten over en wel de “‘bederfelijke waar” uitsluiting. Misschien kan SuperBitch (forum lid) hier iets over zeggen? Zij heeft veel inzicht in consumenten recht. Sterkte….

      meer dan een maand geleden
      • Hanselies
        meer dan een maand geleden

        Op donderdagochtend hebben wij onze bestelling gedaan om te leveren op zondagochtend. Een aantal uren later meldde Beschuitje.nl dat levering niet mogelijk was in verband met genoemde quarantainemaatregelen. Ik kan mij niet voorstellen dat ze die donderdag al verse producten hadden ingekocht die drie dagen later geleverd zouden moeten worden. Daarom gaf de jurist van de Consumentenbond mij ook gelijk dat de overeenkomst ontbonden had moeten worden, omdat hun beroep op de uitzondering binnen de wet ‘kopen op afstand’ onterecht zou zijn.

        meer dan een maand geleden
    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      Hanselies,

      U moet hen i.d.d. een kans geven hun fout te herstellen.
      Komen ze dan weer hun bevestigde afspraak niet na kunt u binnen 5 dagen (zie Algemene Voorwaarden) het betaalde bedrag vorderen.

      Denk bijv.aan de komende Kerst.
      Beschuitje.nl adverteert op hun site met deze prijzen: Prijs per persoon: € 37,50 p.p./ v.a. 2 personen: € 27,50 p.p.

      Ik raad u aan de opdracht schriftelijk (bijv.per mail) aan hen te geven onder verwijzing naar de geannuleerde (niet terugbetaalde) opdracht van 3.11 en daar ook in te vermelden dat bij in gebreke blijven u de volledige betaling terug eist.

      Nemen ze de opdracht niet aan, dan kunt u hen in gebreke stellen en een vordering instellen.

      https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/

      Ik begrijp uw frustratie volledig.
      En als ik snel Trustpilot check zie ik dat er heel veel klachten zijn.

      Succes.
      I keep my fingers crossed, good luck.

      meer dan een maand geleden
      • Max Pay
        meer dan een maand geleden

        Hallo SuperBitch. Dat bedoel ik, waarvoor dank!!

        meer dan een maand geleden
      • Hanselies
        meer dan een maand geleden

        Allereerst heb ik Beschuitje.nl laten weten dat het jubileum op de bewuste zondag gevierd werd, en dat levering op de dagen ervoor of erna niet mogelijk of gewenst was. Ik verzocht hen onze betaling terug te storten.
        Daarna kwam hun reactie dat het ontbijt ook op een latere datum geleverd zou kunnen worden.
        Daarop heb ik opnieuw laten weten daar geen gebruik van te willen of kunnen maken, wederom met het verzoek onze betaling te retourneren.
        Daar wilde Beschuitje.nl niet op ingaan.
        Op mijn mail (nog steeds ruimschoots binnen de termijn van 14 dagen) waarin ik vervolgens meldde gebruik te maken van de wettelijke mogelijkheid om binnen twee weken deze bestelling te annuleren, reageerde Beschuitje.nl met: “De wet koop op afstand is helaas niet van toepassing.”, vergezeld van een link naar de site van acm (autoriteit consument en markt). Daarop staat een uitzondering op deze bedenktijd voor ‘producten die snel bederven of verouderen, zoals vers voedsel en verse dranken of bloemen.’
        Ook staat daarbij: ‘Vertel consumenten duidelijk dat deze regels gelden voordat ze beginnen met bestellen.’
        Dat heeft Beschuitje.nl dus NIET in haar voorwaarden staan.
        Na telefonisch overleg met de juridische ledenservice van de Consumentenbond, waarin de jurist aangaf dat de ontbijtservice op alle fronten fout zat, en dat hun beroep op de uitsluiting binnen de wet ‘kopen op afstand’ onjuist was, heb ik – op hun advies – mijn klacht geplaatst op hun pagina ‘Klachtenkompas’.
        Daarin heb ik als gewenste oplossing voor dit probleem gesteld:
        Bevestigen dat de fatale termijn verstreken is, waardoor automatisch verzuim is ingetreden, bevestigen dat er daarnaast onterecht beroep is gedaan op (een) uitzondering(en) in de wet ‘kopen op afstand’, gevolgd door ontbinding van de overeenkomst en terugbetaling van de door ons betaalde € 128,80.
        Deze opsomming van feiten en gewenste oplossing is door Klachtenkompas doorgestuurd naar Beschuitje.nl, maar de jurist van de Consumentenbond vertelde mij al dat Beschuitje.nl op drie eerdere soortgelijke klachten nooit gereageerd heeft.
        Tot dusver ook in ons geval nog niet.

        meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Hanselies,
        Ik heb reeds eerder gereageerd maar doe onderstaand een aanvulling op mijn reactie:

        U wilt uw geld terug.
        Dat begrijp ik maar, en dat is de keiharde realiteit, daar heeft u bij dit bedrijf weinig kans op.

        Dat weet de jurist van de Consumentenbond ook gezien zijn ervaringen op Klachtenkompas.
        Immers: Klachtenkompas.nl is een initiatief van de Consumentenbond.

        En als consument kunt u heel veel van soortgelijke situaties lezen op Trustpilot.

        U kunt het bedrijf dus een bindende herkansing geven of u bent 99,9% zeker € 128,80 kwijt.

        Aan u de keuze.

        meer dan een maand geleden
      • Hanselies
        meer dan een maand geleden

        We zijn geschrokken van de vele tientallen – zo niet honderden – negatieve berichten over ‘Ontbijtservice Beschuitje.nl’ op de site van Trustpilot. Hadden we dat maar eerder geweten…
        We gaan nog een poging doen om middels een aangetekende juridische brief (met dank voor de link) te pogen ons geld terug te krijgen.
        Intussen zullen we er alles aan doen om via alle mogelijke kanalen zoveel mogelijk potentiële slachtoffers te waarschuwen voor de praktijken van Ontbijtservice Beschuitje.nl
        Overigens: toen wij die zaterdag in de gaten kregen dat het verrassings-champagneontbijt-voor-twee en de beide ontbijtjes voor onze kleinkinderen niet door zouden gaan, hebben wij alsnog een nagenoeg identiek ontbijt kunnen regelen via ‘Ontbijtservice.nl’ in Amsterdam.
        Dat werd (ondanks het late moment van bestellen) de volgende ochtend keurig en volgens afspraak bij onze zoon en schoondochter in Landsmeer afgeleverd.
        Dus voor iedereen die een verrassingsontbijt wil bestellen: dit bedrijf (‘Ontbijtservice.nl’ met als ondertitel ‘De lekkerste wekker!!!’) is op werkdagen telefonisch wél bereikbaar, maar heeft ook via hun website en de mail snel en adequaat gereageerd. Chapeau!

        meer dan een maand geleden
    • Hanselies
      meer dan een maand geleden

      Na een soap die meer dan een maand geduurd heeft (Beschuitje.nl kon onze bestelling van 3 november [2022] niet nakomen door ‘coronaquarantaine van medewerkers’), waarna dit bedrijfje onze betaling niet wilde terugstorten, niet reageerde op de hen toegestuurde klacht via Klachtenkompas van de Consumentenbond, zich niets aantrok van meldingen op fora van o.a. Radar en Meldpunt van Omroep Max, of zich verschool achter ‘overmacht’ of ‘niet van toepassing’, gebeurde dat uiteindelijk wél na een sommatiebrief van onze (bevriende) advocaat, mevrouw Buitenhuis. Zojuist vonden wij onze betaling van € 128,80 teruggestort op onze bankrekening.
      En dat terwijl er op de site van Trustpilot meer dan 400 meldingen staan van gedupeerden van deze ‘ontbijtservice’ die hun geld NIET terugkregen…

      Overigens: Op het huisadres van Beschuitje.nl (Raadhuisstraat 20 in Amsterdam) worden kamers verhuurd. Medehuurders zijn o.a. een verkoper van wietzaden en paddo’s en nog een tiental andere kleine bedrijfjes. En dat alles in datzelfde pand…
      Wij denken inmiddels dat Beschuitje.nl (met als andere namen OntbijtjeThuis.nl en Happy Sandwich.nl op datzelfde adres) gerund wordt door een eenling.

      meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Hanselies,

        Uitzonderingen bevestigen de regel.
        U bent een uitzondering maar heeft wel uw geld terug.

        Geniet van uw, volledig terechte, ‘overwinning’.

        meer dan een maand geleden
      • Hanselies
        meer dan een maand geleden

        Dank! We hebben de advocaat gemeld dat we het bedrag graag aan haar wilden ‘doneren’, als dank voor háár ‘overwinning’. Want zonder die sommatiebrief was het stil gebleven vanuit Amsterdam, vrezen wij.

        meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Hanselies,
        Dat is een hele mooie geste van u jegens uw advocate.
        Ik wens u hele fijne feestdagen en een gezond & gelukkig 2023 toe.

        meer dan een maand geleden
    • Trum
      meer dan een maand geleden

      Mooi om te lezen dat u uw geld terug hebt.
      Jammer dat de wijzen hier op Max al snel zeggen: pech geld weg.
      Toevallig heb ik vanmiddag ook iemand aangespoord om niet zo snel op te geven.

      meer dan een maand geleden