- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 1 maand geleden door .
Regen opslag ton
Ik heb in Juli 2020 bij karwei online een regenton gekocht van 300ltr. In september 2022 ontdekte ik dat er n staaltje water uit het onderste kompartiment kwam. Ton leeg laten lopen, toen bleek dat er n las zat op de hoek en die lekte. Geprobeerd dat lek te dichten met n 2 komponenten spul speciaal voor regentonnen. Maar na het weer vullen van de ton bleek al dat het waterstraaltje snel groter werd.
Gemeld bij karwei wat te doen. Als snel werd er gemaild ga naar n winkel en leg het probleem voor. Dus ik naar de karwei in n andere stad. Daar wilde ze niets voor mij doen omdat het, om een online gekocht product gaat. Wel het telefoon nummer gekregen van de karwei klantenservice. Die mensen gebeld nogal narrig, omdat ik voor niets naar de winkel was gestuurd. Al snel werd ook duidelijk dat het 2 maanden over de garantie termijn van 2 jaar was. Vreemd want op de website van Karwei bij de regenton staat 5 jaar fabriek’ s garantie? En die las is volgens mij n fabriek’s fout. De ton is ook helaas niet meer te gebruiken omdat het precies het onderste deel is. Vele malen gemaild en gebeld maar ze zwijgen in alle talen!
Hoe moet ik nu verder?
-
-
maxvjmeer dan een maand geleden
Maak de kop vaneen schroevendraaier of beitel heet op het gasfornuis en smelt de zaak dicht. Dat werkte ook voor mijn regenton.
meer dan een maand geleden -
Max Paymeer dan een maand geleden
Hallo Suurt. Er zit een onduidelijkheid in de garantie. U zegt eerst dat er 2 jaar garantie op de ton zit en dat deze 2 maanden is verlopen en daarna stelt u dat er toch 5 jaar garantie op de ton zit. Op de website van Karwei staat ergens een “disclaimer” wat er op neer komt dat, zo er een fout op de site staat, zij niet aansprakelijk zijn. Dus ga eens uit van 2 jaar (redelijke termijn voor een waterton) dan heeft u dus pech? Nu had ik zelf een lekkage rond het kraantje van de regenton en dat heb ik hiermee opgelost:
http://www.zwembadenwebshop.nl/zwembad-kit
Er zijn overigens vele producten die u kunt gebruiken maar omdat deze tanks “bewegen” (uitzetten / krimpen enz.) is een, niet afhardende, oplossing de beste denk ik? Succes
meer dan een maand geleden -
Suurtmeer dan een maand geleden
Hi Max Payne,
Wat ik vreemd vind is dat deze zin:
“Het materiaal van de waterton is vrijwel onverwoestbaar. Vorst, regen en dergelijke weersomstandigheden hebben geen vat op deze regenton, wel dien je de regenton leeg te maken bij vorstgevaar. Daarnaast bestaat de ton voor 75% uit gerecycled plastic en beschikt over 5 jaar fabrieksgarantie”
Je zet iets op je website en dan vervolgens claim je dat het niet waar is?
Het was n regenton van ruim €200.00 dan mag je toch verwachten dat het iet,s langer mee gaat dan 2 jaar en 2 maanden?meer dan een maand geleden-
Max Paymeer dan een maand geleden
Hallo Suurt. Inderdaad, ik ben het met u eens maar…. Wat maakt dit geval echter complex? Die tekst over ¨5 jaar garantie¨ stond die er 2,2 jaar geleden ook? Er staat “de waterton is vrijwel onverwoestbaar” maar dat betekent niet dat hij niet stuk kan? Is de ton gedurende gebruik leeg gemaakt VOOR de vorst intrad. Is er niet iets- of iemand tegenaan gevallen? Waren er, voor on-line bestelde producten andere regels? Was het een aanbieding? En zo kan ik er nog wel een paar “uitvluchten” voor de verkoper bedenken. Nu zeg ik niet dat u iets aan te rekenen valt of dat bovenstaande ook gebeurt is! En gelijk hebben is iets anders dan gelijk krijgen. Wat u kunt doen is artikel 16 en 17 van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel lezen. Karwei is daarbij aangesloten en er staat precies in wat u kunt doen en wat de termijnen zijn waarbinnen u dit kan doen. U kunt de linke ernaartoe hier vinden:
http://www.karwei.nl/klantenservice/voorwaarden-veiligheid/algemene-voorwaarden
Daarnaast (of in plaats van) kunt u een klachtenformulier invullen via Thuiswinkel.org waarbij de Karwei ook is aangesloten (lees eerst de voorwaarden).
meer dan een maand geleden -
Suurtmeer dan een maand geleden
Ja hoor Max Pay er is niets veranderd aan de regenton op de web site.
Muurregenton Slim Zand 300 Liter! Exact dezelfde aanbieding.
Ik laat hem leeglopen voor de winter om evt.vorst schade te voorkomen.
Ik zal dat klachten formulier invullen.meer dan een maand geleden
-
-
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
Suurt,
Vrijwel alles kan kapot.Maar welke regenton heeft u überhaupt gekocht?
Op Karwei zie ik nl.geen garantie (voor een regenton met 300 l inhoud welke bestaat uit delen)van 5 jaar.Als u het garantiebewijs voor 5 jaar én de aankoopbon kunt overleggen staat u sterk.
Natuurlijk is Karwei uw eerste “klaag”punt maar u kunt altijd de fabrikant consulteren; baat het niet, schaadt het niet.Bedenk: Fouten maken is menselijk, het oplossen van fouten is écht mensenwerk (en de grootste fout die de mens kan maken is niet leren van gemaakte fouten).
Succes.
meer dan een maand geleden -
Suurtmeer dan een maand geleden
Hallo Super Bitch,
Deze regenopslag heb ik gekocht.
https://www.karwei.nl/assortiment/muurregenton-slim-zand-300-liter/p/B431462#:~:text=Regentonnen-,muurregenton%20slim%20zand%20300%20liter.
Natuurlijk heb ik de aankoopbon, maar daar staat niets van garantie op.
Ik begrijp best dat ik stuk zou kunnen gaan maar zo snel.
Geleerd van de aankoop heb ik, nooit meer n regenton of iets anders van Karwei!
Suurtmeer dan een maand geleden -
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
Suurt,
Dit staat in de omschrijving;
‘Daarnaast bestaat de ton voor 75% uit gerecycled plastic en beschikt over 5 jaar fabrieksgarantie.’
Dus daar heeft u uw garantie’bewijs’; maak er een screenshot van.Het zal i.i.g. heel veel gezeur kosten (zie reactie MaxPay).
Ik heb 2 regentonnen voor een fractie van uw uitgave ( 60 p.st.): niet mooi, wel praktisch (smal en 100 l p.st.).
Maar dat is mijn keuze geweest (en bij ons past het qua kleur goed).meer dan een maand geleden
-