- Dit onderwerp is leeg.
Meubelzorg praktijken
Bijzonder verkoopmodel
Mijn vader van 96 jaar had een advertentie gezien in het regionale dagblad en belde met Meubelzorg.
Hij gaf aan dat hij belangstelling had voor een sta-op stoel en graag wilde dat een foldertje toegezonden werd.
”Toevallig” kwam een demonstratie wagen bij hem in de buurt en het foldertje kon dan meteen overhandigd worden.
Voordeel was natuurlijk dat hij dan direct een paar stoelen kon proberen.
Zijn oog viel op een model wat hem wel aansprak, deze stoel werd direct uitgeladen en in zijn kamer opgesteld, hulde voor deze dienstverlening!
De stoel was in zijn beleving vergelijkbaar met de stoel die hij al had en deze beviel hem niet goed, dit is natuurlijk een zeer persoonlijke beleving.
Toch was hij benieuwd naar de prijs van deze nieuwe stoel, de prijs was 6800 Euro!
Nadat hij zijn verbazing had geuit vertelde de verkoper dat hier wellicht nog iets aan te doen was maar dan moest hij contact opnemen met het management.
Na overleg kon de stoel aangeboden worden voor 3800 Euro, 3000 Euro minder!
Tja …
Ik had mij al even verdiept in de firma en enkele ervaringen gelezen, hij was door mij al voorbereid op het aanbieden, voor een te hoge prijs en daarna een prijsverlaging na overleg met de “baas”.
Blijkbaar een bekend proces bij Meubelzorg, je weet maar nooit.
De kwaliteit van de stoelen kan ik niets over zeggen, waarschijnlijk is daar niets mis mee…