Registeren Inloggen
Klager
Klager
meer dan een maand geleden

Hogere energie kosten sinds plaatsing slimme meter

meer dan een maand geleden

Sinds de plaatsing van de slimme meter verbruiken wij meer energie.
Als voorbeeld in augustus 2022 verbruiken wij meer dan in januari 2022 aan gas
Ook op de sociale media staan heel veel klachten.
Kunt u dit eens uitzoeken ?

    • Max Pay
      meer dan een maand geleden

      Hallo klager. Op dit forum (maar ook andere consumentenfora) is dit onderwerp uitgebreid behandeld. Kijk eens hier:

      http://www.maxmeldpunt.nl/?s=slimme+meter

      meer dan een maand geleden
    • Alex van Kampen
      meer dan een maand geleden

      Beste Klager, het lijkt niet logisch dat u in augustus 2022 meer gas verbruikt dan in januari 2022 en ik ben de eerste om toe te geven dat een slimme meter kan afwijken, sterker nog, alle meters wijken af. Ook de oude gasmeters wijken af, misschien wel wat minder dan sommige “slimme” meters. En het valt ook minder snel op. Daarom moet u gebruik maken van die “slimme” mogelijkheden van uw meter(s). Probeer zo veel mogelijk data te verzamelen om het voor uzelf en evt. voor uw leverancier inzichtelijk te maken dat er iets niet klopt met de meter(standen). Koop een P1-meter, dit is een apparaatje dat u aansluit op de P1-poort van de meter. Bij de volgende afwijking heeft u dan misschien bewijs dat er iets niet in orde was.

      meer dan een maand geleden
      • Max Pay
        meer dan een maand geleden

        Hallo Alex. Een P1 meter zal hier niet helpen die werkt met de data die de slimme meter genereert dus zal hetzelfde tonen als de meter, mogelijk met wat meer details. Uw reactie zette mij wel aan het denken, het kan zijn dat de “oude meter” van de klager altijd te weinig aangaf? Zelf een flowmeter in de gasleiding zou kunnen maar dan praat je al over andere bedragen en speciale kennis en certificeringen om die aan te mogen brengen. Kortom… zie bericht van SuperBitch.

        meer dan een maand geleden
      • Alex van Kampen
        meer dan een maand geleden

        Hallo Max Pay, een P1-meter kan wel degelijk helpen, niet om de slimme meter beter te laten werken maar om inzicht te krijgen of er iets vreemds aan de hand KAN zijn met de gasmeter van Klager. Ik had idd. kunnen zeggen dat Klager een tweede gasmeter in serie moet zetten in zijn gasleiding maar dat ga ik niet doen. Ik ken Klager niet, is het een leek of een techneut? Was Klager in januari 2022 op vakantie? Er wordt er meteen vanuit gegaan dat de slimme meter defect is maar dat staat voor mij nog lang niet vast. Vaak niet weten wat er aan de hand KAN zijn. Wat voor mensen geldt, geldt ook voor slimme meters,”de meeste deugen”.

        meer dan een maand geleden
    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      Klager,

      Op energievergelijk verscheen op 13 oktober 2022 een artikel hieromtrent geschreven door Bart Koenraadt

      Via link te lezen;

      Problemen met slimme meter: tot 3 keer hoger verbruik

      meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Ik weet niet wat u wilt bereiken met een link naar een VIJF jaar oud artikel van Agentschaptelecom terwijl het een probleem is dat anno 2022 (nog) speelt.
        M.i. is het duidelijk dat mensen (en uit de reacties onder het artikel van Energievergelijk.nl ook leveranciers) twijfelen aan dd accuratesse van de slimme meter: wellicht dat een ONAFHANKELIJK onderzoek duidelijkheid brengt.

        Onze Overhrid heeft immers in vele kwesties geroepen dat zij niets fout deden: een bewering die later onjuist bleek.
        Bijv. Recentelijk nog in de Groniger gas kwestie.

        meer dan een maand geleden
      • Alex van Kampen
        meer dan een maand geleden

        Het artikel door Bart Koenraadt is OOK vergelijkbaar met een onderzoek van 5 jaar geleden. En net als destijds kan men dit opnieuw weerleggen.
        Zijn er ook de ‘gewone’ meters onderworpen aan deze extreme en in de praktijk nauwelijks voorkomen situaties? En wijken deze meters dan ook nooit af? ALLE meters zijn te beïnvloeden van buitenaf wanneer men de situatie maar extreem genoeg maakt.
        Ik wil mensen juist niet bang maken voor de (slimme) meters maar ze bewust maken van hun verbruiken en daar kan de slimme meter juist bij helpen.
        Alle mensen die er zeker van zijn dat hun meter niet goed werkt kunnen die meter door een extern bedrijf laten keuren. Enja, dat kost geld maar dat krijgt men terug, als blijkt dat de meter niet goed werkt. Mijn ervaring leert mij dat er vaak iets aanstaat waar men niet meer aan gedacht had. Bijv. een 100Watt lamp op de zolder van de verder leegstaande woning van de overleden vader.
        Maar ik heb ook meer gemaakt dat een meter op hol sloeg, de telwielen konden het niet bijbenen. Na het uitbouwen en weer uitsluiten op de ijkzaal bleek de de meter weer NORMAAL te werken(het betreft hier over digitale meter met ouderwetse telwielen). Dus altijd zoveel mogelijk bewijs verzamelen voordat je de meter aanwijst als de schuldige.
        Ik ken helaas meer verhalen dat het niet aan de meter lag dan verhalen dat het wel aan de meter lag.(allemaal uit eigen ervaring)

        Over het falen van de overheid kan ik nog langer verhalen vertellen maar dat lost helemaal niets op voor de klagers.

        meer dan een maand geleden
    • Alex van Kampen
      meer dan een maand geleden

      Oud nieuws in een nieuw jasje/artikel.
      Veel interessanter is het deel:
      Enkele stappen die je kunt nemen en de handige tool.

      meer dan een maand geleden