- Dit onderwerp is leeg.
Enexis Slimme meter
Beste redactie,
Hierbij wil ik een klacht cq frustratie bij u melden.
In juni dit jaar een nieuwe slimme elektra meter gekregen, een wijziging van 1 Fase naar 3 Fase. Nu is het volgende opgetreden na de wijziging geeft de gas meter de gas meterstand niet meer door aan Vattenfall. Na vele meldingen bij Enexis voel ik mij aan het lijntje te worden gehouden. Antwoorden zoals het wordt op afstand gerepareerd (de meter moet worden gereset). of er komt een monteur langs. Tot op de dag van vandaag hoor ik niets meer van Enexis.
Waar ik mij dus zorgen om maak is dat de gas meterstand vanaf juni niet meer word bij gehouden door Vattenfall. Dat betekend dus dat ik straks met een foute berekening zou komen te zitten. Want de tarieven wijzigen immers met regelmaat. Uiteraard heb ik met Vattenfall contact gehad en kan gelukkig maandelijks mijn gas meterstand door geven. Tevens gaven zij te kennen dat Enexis een probleem heeft en dit alleen kan oplossen mogelijk door het vervangen van de gasmeter. En daar zit nu het probleem volgens Vattenfall, Zij werken het per postcode gebied af en moeten we dus maar afwachten. Er blijken al mensen te zijn die al een jaar wachten. En dat verteld Enexis mij dus niet. waarom geven zij geen eerlijk antwoord.
Dus leek het mij wel handig dat u eventueel een melding kunt uitgeven dat mensen met een slimme meter deze controleren op juiste werking. voordat zij straks een oneerlijke schatting krijgen en teveel betalen. Het blijkt trouwens best wel om een groot aantal huishoudens te gaan.
Het is nu o zo belangrijk dat je goed inzicht hebt op je verbruik. Nu kan ik het wel op de meter zelf zien maar met een app is het toch een stuk gemakkelijker.
Mocht u meer info van mij willen ontvangen verneem ik dat graag.
Met vriendelijke groet R.E. van Hugten