Registeren Inloggen
vonnage
vonnage
meer dan een maand geleden

spammail in inbox

meer dan een maand geleden

Sinds weken word ik bestookt met valse e-mails in mijn inbox dus niet in “ongewenste mail”. Ik ben wanhopig en verwijder ze direct via “phising mail melden” maar ze komen steeds terug in duplo. Hopelijk is er een manier om dit aan te pakken?
Alvast dank.

    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      Heeft u wel eens gekeken wie de verzender is (staat bij afzender in de mail), naar de spelfouten in de mail?
      Blocken en melden bij fraude helpdesk.
      Laat onverlet dat het mateloos irritant is en sommigen onder ons (bijv.mij ) mateloos op de zenuwen werkt.
      Bij mij gingen de mails altijd over mijn ANWBVisa-card: laat ik die al zeker 15 jaar (mogelijk zelfs 30 jaar) niet meer hebben.
      Bloedirrtitant.
      Als ik weer zo’n zuigmail krijg stuur ik die door en block ik het adres.
      Succes enneh: ergert u zich niet, u heeft niets fout gedaan.

      meer dan een maand geleden
    • lvisser
      meer dan een maand geleden

      Ik zie in mijn inbox bij b.v. R-energie de naam van Blokker.nl. Als ik de cursor op de afzender zet, gebeurt er niets, echter als ik in de inbox de zoekfunctie voor Blokker gebruik, komt ook R-energie naar voren. En nogmaals, de blokkeerfunctie is hiervoor niet aanwezig.

      meer dan een maand geleden
      • Max Pay
        meer dan een maand geleden

        Hallo Lvisser. Enkele mailprogramma’s hebben een extra optie om de “berichtbron” te bekijken. U kunt dan precies zien wie, vanaf welke server, wanneer de mail stuurde en de weg die de mail aflegde om naar u te komen. Dit kan helpen als u een klacht in wilt dienen. Bij een mailclient als Thunderbird kunt u gemakkelijk ook filters maken op onderwerp, domein van een afzender, woorden in de tekst enzovoort. Het loont hier eens in te duiken! Er zijn diverse sites die u hierbij kunnen helpen. Succes met de strijd!

        meer dan een maand geleden