- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 4 maanden geleden door .
Hoge belkosten. ondanks onbeperkt bellen abonnement
Waarom vermelden diverse organisaties en bedrijven geen telefoonnummer van hun klantenservice op hun eigen websites?
Doordat ze dat dat niet doen, werd ik plots geconfronteerd met een hoge telefoonrekening. Wat bleek ? Ik had een ander servicenummer gebruikt om de klantenservice van de ANWB te bellen en toen moest ik 30 minuten wachten en dat bleek later 30 euro extra gekost te hebben. Ik had zonder het in de gaten te hebben gebeld via de service http://www.nummerklantenseervice.nl, de site, die direct bovenkwam bij het zoeken naar het klantenservicenummer van de ANWB. Hoewel dit allemaal legaal lijkt te zijn, voel ik mij toch opgelicht en ik zal niet de enige zijn. Organisaties en bedrijven kunnen dit verhelpen door hun eigen telefoonnummer op hun website te vermelden of verdienen zij soms ook aan deze servicenummers. Ik stel voor om de consumenten te waarschuwen voor het gebruik van deze nummers. Ik ben vast niet de enige persoon die hier in de val is gelopen
-
-
Max Paymeer dan een maand geleden
Hallo Janny, dit onderwerp is (met een andere telefoonnummerdienst) hier al eens gepasseerd. Helaas heb je, in dit geval, zelf een “tussenpersoon” ingeschakeld. Als je naar de site van de ANWB gaat en dan kijkt bij “contact & service”, vervolgens op “overzicht alle telefoonnummers” dan was je bij het juiste (088) nummer uitgekomen. Het staat dus allemaal gewoon op hun website. Door het nummer van nummerklantenseervice.nl te gebruiken bel je via die “dienst” en daar verdienen ze grof geld mee over de rug van de beller die alleen maar “gemak” zoekt vanuit de luie stoel en vertrouwt op Google. Een hoge plaats (of zelfs de bovenste plaats) kun je gewoon bij Google kopen. Bedrag overmaken en je staat bovenaan. Het is dan ook aan te raden altijd Google te vermijden. Ik gebruik zelf duckduckgo.com en als ik daar ANWB of ANWB klantenservice intyp staat de juiste bovenaan. Sterker nog, de eerste 10 hits zijn precies goed.
Maar even terug naar wat jou is overkomen. Er zijn legio van dit soort diensten. Strikt genomen is het geen oplichting als ze op de site vermelden dat ze een doorkies-dienst aanbieden die extra geld kost. Als dan ook de bedragen nog vermeld worden dan is het volkomen legaal. Nu kan ik dit zelf niet bekijken omdat deze diensten (en vele andere) bij mij thuis geblokkeerd zijn. Staat dit er niet allemaal op dan is het de bedoeling dat je een klacht indient bij de ACM en ik zou zeker aangifte bij de politie doen. Even goed bestuderen die site dus. Sorry, geen beter nieuws…
meer dan een maand geleden-
Max Paymeer dan een maand geleden
Aanvulling; even de blokkade er af gehaald, kijk eens op hun website helemaal bovenaan onder het logo. Daar staat: “100 cpm ook na doorschakelen” Dus het is allemaal legaal, ze vermelden dat ze voor jou doorschakelen en dat de kosten 1 euro per minuut zijn (schofterig maar goed) ook als de verbinding tot stand is gekomen. Dus die 30 minuten wachttijd komt hun goed uit. Sorry…
meer dan een maand geleden
-
-
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
Ik heb soortgelijk verhaal.
Alleen belde ik rechtstreeks met PostNL.
Eerst via de chatbox van PostNL allerlei info door moeten geven, een PostNL-referentie gekregen met het tel.nr.
Voor een gesprek van nog geen 5 minuten wordt doodleuk ruim €8 in rekening gebracht (belde mobiel ).
Per gesprek welteverstaan en nog wordt de post amper bezorgd.meer dan een maand geleden -
Max Paymeer dan een maand geleden
Hallo SuperBitch. Inderdaad, PostNL is notoir onbereikbaar. De tweede hit in mijn zoekmachine gaf nummer: 088 225 5555 tegen lokaal tarief (!!) De openingstijden zijn weekdagen van 8.30 – 20.00 uur en zaterdag van 9.00 – 16.00 uur. Overigens, die vind je NIET op de PostNL site maar in de telefoongids (nationaletelefoongids.nl/klantenservice/postnl/). Nu vermeld je niet wat voor nummer je belde? Ik ben benieuwd.
Ten slotte, bedrijven bezuinigen graag op hun klantenservice. Een call-centre is duur (apparatuur en personeel). Ze besteden dit vaak uit aan “derden”. Als beller betaal je dan die extra kosten want beide moeten er aan verdienen. Erg vervelend
meer dan een maand geleden-
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
Max Pay,
Ik heb het nummer gebeld dat mij werd getoond in de PostNL-chatbox.
Ja, ik weet zeker dat ik met PostNL chatte: was nl.ingelogd.
Maar hoedanook; vind het ongepast om (veel) geld te vragen voor service omdat PostNL de betaalde dienst keer op keer niet levert.
En het vervelendste is en blijft dat de post heel vaak te laat of helemaal niet wordt bezorgd…..meer dan een maand geleden -
Max Paymeer dan een maand geleden
Hallo Superbitch, ik ben bang dat die chatbox, zodra het geen chatbot is, ook uitbesteed is. Maar het is schandalig inderdaad. Overigens, over bezorging van PostNL hebben wij geen klachten. Nu bestellen wij ook weinig omdat vrijwel alles in het dorp te krijgen is. Zo er wat bezorgd wordt is dat door heel vriendelijke mensen (M/V). We bieden ze altijd eten/drinken of gebruik van de WC aan. Wellicht dat dat meehelpt maar… geen klachten.
meer dan een maand geleden -
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
Ik heb geen klachten over de pakketdienst maar juist over de POSTbezorging.
Het is ‘vervelend’ als bijv.rouwkaarten niet of te laat (lees: na de uitvaart) bezorgd worden……en dat keer op keer.meer dan een maand geleden
-
-