- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 7 maanden geleden door .
Internet provider blokkeert ovetstap
Ik ben klant van Youfone. Mijn contract (tv, internet) loopt binnenkort af. Ik besloot het contract ingaande 1 juli te vrrlengen. Een paar dagen later zag ik een mooi aanbod van KPN. Ik stapte over naar KPN.. Geen probleem, ik kreeg per omgaande een mail van Youfone dat de overstap accoord was en de mededeling “Jammer dat je bij ons weggaat”
Een paar dagen later meldde KPN echtet dat ik toch niet naar hun kon overstappen omdat Youfone bezwaar maakte. Het bleek dat Youfone mijn verlenging per 1 juli niet uit hun systeem had verwijderd na mijn overstap naar KPN.
Hun argument,:”u heeft de verlenging niet binnen 14 dagen opgezegd:”
Volgens mij had Youfone die verlenging zelf.moeten verwijderen toen.ik.ovestapte. Ondanks bezwaren houden ze voet bij stuk. Nu zit ik met grote tegenzin weer een jaar aan Youfone vast.
Wie heeft er gelijk?
-
-
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
Het verhaal is niet duidelijk genoeg.
U verlengde uw Youfone contract.
Vanaf 4 maanden voordat uw contract af loopt kan u verlengen.
Exacte datum?
Bedenk dat de verlenging na 14 dagen definitief is.
Hoe: per mail, per telefoon en wie nam het initiatief om te bellen, was er sprake van een aanbieding?U kreeg een aanbod van KPN: wanneer?
Wanneer meldde u uw overstap naar KPN bij Youfone?
Vanaf 2 maanden voor de einddatum van uw contract kan u in MyYoufone een ticket sturen om uw abonnement te beëindigen.
Het abonnement stopt dan aan het einde van de contractdatum.
Hoe: per mail, per telefoon en zijn er bewijzen van?meer dan een maand geleden-
Rawbearmeer dan een maand geleden
Op 16 april verlengde ik mijn contract bij Youfone
Op 19 april meldde ik mij aan bij KPN, omdat die een gunstiger aanbieding had.
Eveneens op 19 april mailde Youfone dat ,mijn overstapverzoek was ontvangen en meldde verder “Jammer dat je bij ons weggaat”
Dat was dus geregeld. Op de einddatum van het contract (26 mei) zou ik geen Youfone klant meer zijn.
Een paar dagen later echter mailde KPN dat ze niet verder konden met de voorbereidingen van mijn aansluiting omdat Youfone had gemeld dat er een probleem was, En of ik KPN per ommegaande wilde bellen of ze verder konden gaan.Meteen daarna gebeld met ene heer Zeb van Youfone klantenservice. wat er aan de hand was. Die zag al snel het probleem . Bij mijn opzegging bleek de eerder (op 16 april) aangevraagde verlenging niet uit de Youfone systemen te zijn verwijderd.
Meneer Zeb beloofde die fout binnen een paar uur te herstellen. Heb daarna KPN gebeld dat ze verder konden met mijn aanvraag.
De volgende dag echter mailde meneer Zeb dat het verwijderen van de verlenging niet kon “omdat deze buiten de14 dagen bedenktermijn valt”.
meer dan een maand geleden -
Rawbearmeer dan een maand geleden
” Op de einddatum van het contract (26 mei) zou ik geen Youfone klant meer zijn.”
Foutje!
Einddatum is 16 juni.meer dan een maand geleden -
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
Heeft meneer Zeb de belofte om e.e.a. te corrigeren toevallig per mail bevestigd of is de mail van de heer Zeb gedateerd voor 30 april ?
Zo ja, dan als de wiedeweerga prints maken incl.de contracten met de juiste data en aangetekend opzeggen.
Ik beloof niet dat het lukt maar dan heeft u i.i.g. er alles aan gedaan om de fout van Youfone te corrigeren.
Als het niet lukt zou ik i.i.g.2 maanden voor de einddatum van uw contract het abonnement beëindigen:zet het in iedere agenda die u heeft.
Succes.meer dan een maand geleden -
Rawbearmeer dan een maand geleden
Helaas geen mail van de belpfte de verlenging ongedaan te maken, wel op 5 mei mailbericht ontvangen dat het niet kon
Support Youfone
do 5 mei 09:30
aan mijBeste Rawbear,
ik kan de verlenging helaas niet eruit halen omdat deze buiten de 14 dagen bedenktermijn valtIk vertrouw erop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Zepmeer dan een maand geleden -
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
Oef, dat is vervelend.
U heeft geen enkel bewijs gedateerd <30 april.
Dat wordt onherroepelijk een welles-nietes zaak.
U kunt nu het volgende nog proberen:
-opzeggen per 16 juni a.s.
-een zaak aanhangig maken bij de klachtencommissie
Of; tandenknarsend een jaar bij Youfone blijven.Bedenk dat KPN zeker de 2 maanden voor de jaarlijkse (enorme) tariefsverhoging voor nieuwkomers allerlei acties heeft, daarna -als u eenmaal klant bent- is het over met ‘kpn-kadootjes.
Ik wens u wijsheid en succes.
meer dan een maand geleden -
Rawbearmeer dan een maand geleden
Dank voor uw advies en medeleven. Ik kijk wel of ik.nog actie onderneem.
Met die (misschien onontkoombare) verlenging is trouwens ook iets aan de hand. Ik had glasvezel 100 besteld maar in het nieuwe contract staan dsl snelheden vermeld. 100/10 Mbit/s.
Ik heb herhaaldelijk.per email gevraagd de correcte snelheden te vermelden (100/100 Mbit/s) maar Youfone beweert dat die gegevens pas worden aangepast zodra glasvezel actief is.
Ik.vind dat een rare redenering.en misschien reden om pp te zeggen maar ook.hier is het een welles/nietes geval.meer dan een maand geleden
-
-