- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 6 maanden geleden door .
ABP pensioen uitbetaling spontaan gestopt
Namens mijn bejaarde moeder:
zij meldde ons dat ze in april 2022 dat ze geen geld meer had op haar rekening. Na controle bleek dat ABP haar pensioen uitkering spontaan had gestopt per 1-1-2022. Zij woont net over de grens in Belgie en had haar in-leven document netjes op tijd ingeleverd eerder in 2021, wat ook zichtbaar was in haar mijn.abp.nl.
Na contact met ABP hebben ze dit uiteindelijk na 1 maand gerectificeerd, met een sorry als antwoord op de waarom vraag.
Schandalig. Hoeveel meer ouderen zouden last kunnen hebben van dit soort data fouten bij APG? Of doen ze dit soort acties bewust, in plaats van in-leven documenten?
-
-
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
Paraplu,
Laat ik ten eerste duidelijk zijn: het is allemaal heel vervelend.
Ja het gebeurt een enkele keer meer (sprekend uit mijn werkervaring) o.m. door koppeling van div. informatiesystemen (het in-leven document is nl.een klein radertje in een groot uurwerk.
Neen, dit is geen opzet (sprekend uit mijn werkervaring): opzet resulteert nl.onherroe0elijk in ontslag voor de uitkeringsmedewerker.
Schrale troost voor uwmoeder: relatief snel is de uitbetaling hervat (na één maand schrijft u) met en “excuus”.meer dan een maand geleden -
paraplumeer dan een maand geleden
nou, als dit een enkel geval zou zijn, dan ja; fouten gebeuren. Maar ik mag aannemen dat de data systemen batches verwerken; er zouden dus vele meerdere scenario-incidenten KUNNEN zijn. En dat is zorgwekkend vooral omdat, in ons geval, rectificatie alleen plaatsvindt na incident reactie per geval.
meer dan een maand geleden
-