Registeren Inloggen
  • Dit onderwerp is leeg.
BroBor
BroBor
meer dan een maand geleden

Geen contract gezien en toch is het afgesloten

meer dan een maand geleden

Op 1 februari wordt ik geconfronteerd met een bericht van mijn energiemaatschappij NLE, dat het hun spijt dat ik afscheid van hun ga nemen. Na informatie bleek dat Innova beweerde dat ik bij hen een contract had lopen met ingang van 1 februari. Ik ken de hele organisatie niet, heb geen enkel contract getekend maar NLE vertelde mij dat zij er niets aan konden doen en dat ik maar contact met hun moest opnemen en als blijkt dat het onjuist is wij weer onder dezelfde voorwaarden als wij hadden terug konden komen. Uiterst vreemd want op 1 juli 2021 hadden we net een 3 jarig contract met NLE afgesloten.
Dus contact opgenomen met Innova. Zij konden mij alleen vertellen dat zij ons contract doorhadden gekregen van Kostenservice. Ook bij deze naam ging geen enkel belletje rinkelen, omdat ik al jaren ernstig doof ben en dus ook nauwelijks telefonisch kan reageren heb ik hen een mail gestuurd. Uit het antwoord bleek dat ik in 2019 blijkbaar aan hen verzocht heb om voortaan voor mij zonder gedoe, de goedkoopste leverancier te zoeken. Ik heb bij hen nooit een contract getekend maar dat hoefde volgens hen ook niet. Volgens mij heb ik daarna nooit meer iets van hun gehoord en zal met een hoop mailtjes terecht zijn gekomen in de spambox. Nooit heb ik van hen hierover enige mail meer gehad tot 3 februari waarbij zij hun mailtje aan mij hadden bijgevoegd. Koopkracht houdt vol dat zij goed zitten en dat ik maar bij Innova moet vragen om beëindiging van het contract tegen € 50,- kosten. Om van een heel gedoe af te zijn heb ik dus een mail gestuurd naar Innova met daarin mijn bedoeling en ook dat ik bereid was die kosten te betalen. Dat bericht heb ik via hun website verstuurd en bericht ontvangen dat er binnen 3 dagen bericht zou komen. Nu, 10 dagen later heb ik, behalve een factuur voor de eerste termijn, niets meer ontvangen.

Indien er prijs op wordt gesteld kan ik de correspondentie tot op heden naar u sturen.

Het gaat dus over 2 punten:
Koopkracht heeft plotseling na 2 jaar een contract waarvan zij zeggen dat hij verstuurd is maar bij mij waarschijnlijk in de spammap terecht is gekomen en er dus op geen enkele wijze, want als zij het goed hadden gedaan hadden zij kunnen zien dat er nooit een wijziging er op is toegepast waardoor een onwaarschijnlijk bedrag van €690,- goedkoper, er minimaal een lichtje zijn gaan branden. Dit soort slapende zogenaamde contracten zouden verboden moeten zijn en verboden moeten worden.
Innova geeft op geen enkele wijze thuis reageert nergens op en doet net alsof er niets aan de hand is. Zou ik bij zo’n leverancier klant willen zijn: NEE.