Eigen Huis start spoedklusservice in strijd tegen malafide reparatiebedrijven
Malafide ontstoppingsbedrijven en slotenmakers maken misbruik van spoed door torenhoge bedragen af te troggelen. Daarom lanceert Vereniging Eigen Huis nu een eigen spoedklusservice die volgens hen wel betrouwbaar is. Dat doet de belangenbehartiger samen met schade-afhandelaar MainPlus.
Betrouwbaar
De spoedklusservice is bedoeld voor kleine herstelwerkzaamheden. Daarbij moet u denken aan een verstopte riolering, een lekkage, of een kapot deurslot. “Dat zijn namelijk de zaken die vaak niet verzekerd zijn,” zegt MainPlus woordvoerder Gerard van Engelenburg. “Wij hebben een netwerk aan betrouwbare schadeherstellers. Die zijn door heel het land actief. Want we werken alleen maar met goedgekwalificeerde onderhoudsbedrijven met goed opgeleid personeel.”
Niet alleen voor leden
De 800.000 leden van Eigen Huis mogen gebruik maken van deze nieuwe service. Maar niet leden kunnen ook bellen. Ze sluiten op dat moment een lidmaatschap af. Die gang van zaken is vergelijkbaar met in een noodsituatie lid worden van de ANWB. Dat doet u als u met pech langs de weg staat. Want dán heeft u de Wegenwacht nodig.
Vooraf bepaalde tarieven
De nieuwe noodkluslijn werkt met een netwerk van 1.750 bedrijven. En het heeft een landelijke meldkamer. Die is 24 uur per dag bereikbaar. De herstelkosten gaan volgens vooraf bepaalde tarieven. “Je moet je voorstellen dat mensen soms voor het vervangen van een deurslot 900 euro moeten afrekenen. En dan later ontdekken ze dat dit eigenlijk niet meer dan 150 euro kost,” zegt Hans André de La Porte, woordvoerder van Vereniging Eigen Huis.
CERO
Tegelijkertijd is er een ander nieuw initiatief. Daar maakte Meldpunt al eerder melding van. Want een aantal ontstoppingsbedrijven werkt samen in het Collectief Eerlijk Riool Ontstoppen (CERO). Gedupeerden van malafide ontstoppers kunnen zich daar melden. Het CERO gaat dan voor hen aan het werk. De kosten zijn voor het collectief. Zo probeert CERO dit soort bedrijven voorgoed te stoppen. Voor de consument is het een hele verbetering. Want er zijn nu verschillende initiatieven tegen louche klussers uitgerold.
Malafide rioolontstoppers bezorgen klanten torenhoge rekeningen
Geef een reactie
U moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Wat ik niet begrijp is het uitblijven van een stukje voorlichting want het kan niet zo zijn dat je altijd een bedrijf moet laten opdraven ieder verstopping die ontstaat bij normaal gebruik is zelf te verhelpen ,giet soda (een kopje) en een flinke scheut schoonmaak azijn
in de afvoer geef het de tijd om in te werken ,en zie het is weg .wat sterker is Costic soda en azijn , bij ieder drogist of bouw markt is wel oplos spul te verkrijgen ,maak er een gewoonte van de afvoeren maandelijks eens met deze middelen door te spoelen
zeep zet aan urine zet aan dus laat het niet zo ver komen .bij de bouw markten een kleine ontstopper doet ook vaak wonderen
jacobuskeer : Ik vind deze opmerking kort door de bocht.
Er zijn veel gevallen van verzakking , en boomwortel ingroei van rioolering.
Hier helpt geen soda of ontstopmiddel.
Deze spoedservice houdt veel meer in als wat u schrijft.
Kijk hiervoor de onderstaande website.
https://www.eigenhuis.nl/spoedklusservice?utm_source=print&utm_medium=ehm&utm_campaign&utm_term&utm_content#/