- Dit onderwerp bevat 1 reactie, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 9 maanden geleden door .
Malafide ontstoppingsbedrijf
Afgelopen week ben ik door een malafide ontstoppingsbedrijf voor een torenhoge factuur opgelicht geworden.
Omdat ik een opstopping in mijn wc op de benedenverdieping had, ben ik op internet gaan zoeken naar een ontstoppingsbedrijf. Al vrij snel kreeg ik als eerste de naam van een bedrijf te zien, waarna ik hierop klikte. Er stond een telefoonnummer beginnend met 085 waar ik een afspraak mee kon maken. Een buitenlandse medewerker van dit bedrijf stuurde een monteur, die de kosten zou berekenen. Toen de monteur (ook een buitenlander) aankwam vroeg ik of hij van het betreffende bedrijf was, waarna deze medewerker zei jaja, ik kom het probleem oplossen. Dus was ik in de veronderstelling dat ik te maken had met een goed bedrijf.
Hij vertelde mij mondeling dat de voorrijkosten € 35,- bedragen en het starttarief € 179,- voor het 1e half uur en spiraalkosten van € 79,90 voor 1 meter, waarna ik een handtekening moest zetten voor het starten van de werkzaamheden. Ik was allang blij dat ik snel geholpen werd en dacht dat hij maar 1 of 2 meter van die spiraal nodig had om de ontstopping op te lossen. Immers in de wc boven op de badkamer kon de verstopping niet zitten, omdat de installateur afgelopen week in verband met het renoveren van deze badkamer geheel nieuwe leidingen heeft aangelegd. De handtekening moest ik op een klein tabletachtig kastje in een wit vlak plaatsen. Na afloop van de werkzaamheden moest ik weer een handtekening voor het einde hiervan plaatsen in datzelfde kastje en ook weer in een wit vlak. Hij klungelde wat met de wc-pot alsof hij die nooit had gezien. Uiteindelijk met veel gevloek deed hij zijn werk en was na ongeveer een uur klaar. Gelukkig was de verstopping opgelost. Hij vroeg of ik de wc-pot zelf terug wilde plaatsen. Ik zei hem dat ik dat niet kon, waarna hij zelf deze probeerde te plaatsen. Met veel gehannes en gevloek lukte dat niet en zei hij tegen mij dat ik het bedrijf die de wc had geïnstalleerd maar moest inschakelen om de wc-pot op te hangen want hij had niet het goede gereedschap.
Toen ik moest afrekenen bleek het factuurbedrag meer dan € 1600,- te zijn, waarvan ik enorm schrok. Ja zei hij, ik heb 13 meter spiraal gebruikt en ik had getekend, dus ik moest betalen. Dit kon alleen met pin. Hij vertelde mij dit op een dreigende toon. Toen ik wilde pinnen kon ik dat niet in 1 keer pinnen omdat zijn computer dat niet aankon. Ik kon dat wel in stappen. Ik moest toen 2x € 750,- pinnen en de 3e keer heeft hij mij een tikkie gestuurd, waarmee ik de resterende Є 150,- kon betalen.
Hij vertelde dat ik het bedrag bij mijn verzekering kon declareren. Ik zei hem dat ik dan wel een betalingsbewijs wilde hebben. Hij zou de factuur sturen per e-mail vertelde hij.
Toen hij weg was kreeg ik even later de factuur per e-mail gestuurd, waarbij mij opviel dat de handtekening later toegevoegd was aan de factuur. Dit is te zien aan het aparte lichtgrijze vlakje. Toen ik de handtekeningen plaatste heb ik niks van een factuur met de verklaringen gezien. Naar mijn inzien zijn mijn handtekeningen op een onrechtmatige manier toegevoegd aan deze factuur.
De gegevens op de factuur zijn van dusdanige aard dat ik niet met een normaal fatsoenlijk bedrijf te maken heb. Zo ontbreken de adresgegevens en telefoonnummer of e-mailadres. Over het taalgebruik heb ik zo mijn bedenkingen.
In de factuur staat een starttijd en een eindtijd. De e-mail met de factuur kreeg ik pas veel later binnen.
Als ik van tevoren deze factuur had ingezien had ik misschien eerder mijn bedenkingen gehad, want ik dacht echt dat ik met een erkende firma te maken had. Ik ben dan ook duidelijk misleid geworden.
Dit malafide bedrijf heeft willens en wetens mij misleid door de handtekeningen (die bedoeld waren om de start en het afronden van de werkzaamheden te bevestigen) later aan de factuur toe te voegen om zodoende van mij een accoordverklaring af te dwingen.
Later heb ik het echte gerenommeerd ontstoppingsbedrijf benaderd, die mij vertelde dat ik bij hun geen afspraak had gepland. Zij waren wel op de hoogte van deze praktijken en hebben al eerder bij de politie aangifte gedaan, omdat hun naam werd misbruikt door malafide bedrijven.
Als ik de werkzaamheden bij dit laatste bedrijf had laten uitvoeren was ik ca. € 200,- kwijt geweest.
-
-
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
Bovenaan de pagina bij slotenmaker of rioolontstopping of glasherstel is 99,9% foute boel.
Mensen doen er goed aan om er voorbij te scrollen.
Voor u is dit “mosterd na de maaltijd”; U bent al de pineut.
Max Meldpunt wijdde hier vrijdag aandacht aan in de uitzending en doet het ook op de homepage.
(quote homepage MAX Meldpunt);
‘Gedupeerden van malafide rioolontstoppers kunnen dus naar de rechter stappen. Maar dit kost vaak veel energie en geld. Daarom heeft een aantal ontstoppingsbedrijven zich verenigd in het Collectief Eerlijk Riool Ontstoppen (CERO). Gedupeerden kunnen zich melden bij het CERO, dat dan hun zaak gaat behartigen. De kosten zijn voor het collectief. Zo probeert CERO de malafide bedrijven voor eens en altijd te stoppen.’Op de homepage van Meldpunt staat in het artikel over rioolontstoppingsbedrijven een link naar de internetpagina van CERO.
C(ollectief)E(erlijke) R(iool) O(ntstoppers) kunt u bereiken via e-mail:
info@eerlijkrioolontstoppen.nl.meer dan een maand geleden
-