- Dit onderwerp is leeg.
voucher camping de Maashoeve
Beste Meldpunt,
Eind 2019 hebben wij een staanplaats voor 4 weken geboekt bij camping de Maashoeve in Limburg.
Deze plaats was gereserveerd voor de maand mei in 2020, helaas was er toen een Corona pandemie, vooral in Limburg waren de ziekenhuizen overvol en leek het ons niet verantwoord om als 75 jarigen daar naar toe te gaan.
Ook kon deze camping niet voldoen aan het aangeboden pakket, de toiletten en wasgelegenheden waren verplicht gesloten. Dus kamperen op eigen risico en geen accommodatie ’s open.
Op 2-mei 2020 hebben wij deze reservering geannuleerd.
Dit kon niet en zij hielden zich aan de Recron voorwaarden.
Wel konden wij de reservering verschuiven, dit was voor ons geen optie daar wij nog niet gevaccineerd waren en niet wisten of dit binnen het kampeerseizoen 2020 zou gebeuren.
Wel konden wij een voucher krijgen voor het halve bedrag, 265,= euro, om deze te verzilveren voor 30 september 2021.
Dit hebben wij gedaan, met de gedachte dat wij dan in 2021 zouden gaan kamperen op deze camping en om hen te helpen met dit bedrag om door de moeilijke Coronatijd heen te komen.
Op 2 april waren wij nog steeds niet gevaccineerd en werd mijn vrouw erg ziek.
Helaas had zij eierstokkanker in een ver gevorderd stadium en moest wekelijks bestralingen, chemokuren ondergaan .
Op 3 april 2021 hebben wij verzocht aan camping de Maashoeve, of deze voucher geannuleerd kon worden of worden verschoven naar een latere datum.
De voucher liep af op 30 september en wij konden helaas geen gebruik hiervan maken voor de afloopdatum.
Als tegenbericht kregen wij de mededeling dat het seizoen nog tot september doorliep en de wereld of de ziekte ziet er dan misschien anders uit voor ons en voelt mijn vrouw zich dan wel goed om te kamperen.
Mocht dit zo zijn, laat het ons dan in augustus/september 2021 even weten, was hun antwoord.
Nu eind september wederom contact opgenomen met de camping en verteld dat mijn vrouw intussen tijd was geopereerd in het Anthonie van Leeuwen kankerziekenhuis, nu nog 9 chemokuren moet ondergaan en helaas nooit meer beter zal worden.
Dus het kamperen ,waar dan ook, is voor ons over, de caravan wordt verkocht en wij zullen ons moeten schikken in ons lot.
Nu wij vroegen om terugbetaling van de door ons betaalde 265,= euro, geeft de camping niet thuis.
Regels zijn regels en de voucher is verlopen.
Enige empathie met een ongeneeslijke klant staat niet in hun woordenboek.
Onze vraag aan u is,
Hebben wij hierin nog enige rechten,
kunnen wij nog aanspraak maken op terugbetaling van het betaalde bedrag,
of zijn wij gewoon ons geld kwijt.
Dit is een camping speciaal gericht op ouderen, AOW-ers vaak in een zwakke financiële positie, en geen geld om naar de rechter te stappen.
Ouderen tussen de 75 en 80 jaar worden helaas ook ziek, daar moet toch rekening mee worden gehouden en enige medewerking en empathie zou op zijn plaats zijn.
Zij hebben wel 2 jaar met ons geld kunnen werken en geen enkele tegenprestatie te hoeven leveren.
Kunt u ons helpen om dit geschil op te lossen?