Registeren Inloggen
Josephine vM
Josephine vM
meer dan een maand geleden

Onterecht achteraf afgeschreven bedrag van creditcard door Goldcar Malaga

meer dan een maand geleden

Op 1-1-2019 hebben wij een huurauto van Goldcar Rental (geboekt via Rentalcars.com) ingeleverd op het vliegveld van Malaga, Spanje. Wij hebben 3 medewerkers ter plaatse gevraagd de auto te checken en af te tekenen. Alle drie de personen weigerden dit te doen (“it’s okay”) en adviseerden ons om de sleutel in de daartoe bestemde box te gooien. Op een gegeven moment maar gedaan.
Achteraf werd onze creditcard belast met 2 bedragen:
– € 180,– met omschrijving op de factuur: ‘Check-in’ en de zin eronder is
onzichtbaar gemaakt;
– € 206,41 (€ 120,– plus € 86,41), met omschrijving op de factuur: ‘Alquiler
Vehiculo’.
In totaal heeft Goldcar dus onterecht € 386,41 van mijn creditcard geboekt, zonder dat wij hiervoor getekend hebben.
Meteen gebeld met Goldcar en gevraagd om uitleg. Er werd mij verteld dat de auto is geretourneerd met nieuwe schade (een kras op de achterbumper). Ik heb aangegeven dat dit pertinent NIET WAAR is, en dat wij 3 medewerkers hebben verzocht de auto te checken bij drop off, maar dat dit geweigerd werd. Ik moest maar een klacht in dienen.
Ook gevraagd naar de twee verschillende bedragen met onduidelijke omschrijving, die van mijn creditcard zijn afgeschreven door Goldcar. Mevrouw 1 aan de telefoon begreep het ook niet, moest het even navragen en gooide vervolgens de hoorn op de haak. Ook de mevrouw 2 gooide de hoorn op de haak. Vervolgens werd lange tijd de telefoon niet opgenomen. Mevrouw 3 wist mij te melden dat het bedrag van € 180,– de schade op de auto betrof en dat het bedrag van € 206,41 van mijn creditcard werd gehaald omdat de auto niet kon worden verhuurd in verband met deze nieuwe schade. Absurd uiteraard, toen wij de auto ophaalden zat hij onder de krassen en deuken, zij claimen dat er een kras op de bumper bij is gekomen en dat de auto daarom niet kon worden verhuurd. Ik heb geprobeerd om met mevrouw 3 een gesprek aan te gaan, maar ook zij meldde dat ik maar een klacht in moest dienen en gooide vervolgens de hoorn erop.
Dit is pure oplichterij door Goldcar! De schade zat niet op de auto toen wij deze hebben ingeleverd. Geen van de medewerkers wilde de auto checken en voor akkoord aftekenen.

Kan ik het van mijn creditcard onterecht afgeschreven bedrag terughalen?