Registeren Inloggen
FreddieZ
FreddieZ
meer dan een maand geleden

Geld Retour op oude Credit card

meer dan een maand geleden

Eind 2019 hebben wij een vlucht geboekt via Easyjet (vlucht voor medio 2020). De betaling is gedaan met een VISA creditcard uitgegeven door de financiele dienstverlener Qander.
Begin 2020 hebben we van Qander te horen gekregen dat de toen nog gebruikte VISA Credit card door QQander per 1 april 2020 niet meer in gebruik zal zijn, opgeheven worden omdat zij geen uitgevende partij meer willen of kunnen zijn van/voor VISA.
Zover prima, nieuwe credit card aangevraagd via onze huidige bank en we gaan door.
Zoals bekend, werden in 2020 veel vluchten geannuleerd of omgeboekt en zo ook onze Easyjet vlucht.
In September hebben we bij Easyjet verzocht om het geld van de vluchten retour te boeken.
Dat heeft Easyjet netjes gedaan, maar gebruikt daarbij de bekende betaalgegevens van de boeking, zijnde de credit card welke niet meer in gebruik is en wij dus niet bij het geld kunnen komen.
Na veel omwegen, veel met Easyjet in gesprek hebben wein Mei 2021 een ARN (Aquirer Reference Number) ontvangen van Easyjet, waarmee we bij de bank (Qander) het voor elkaar moeten krijgen om ons geld retour gestort te krijgen.
Easyjet zegt dat het niet bij hen teruggeboekt is, Qander zegt dat ze niets ontvangen hebben.
Zelfs met ICSCards gebeld afgelopen week, maar zij kunnen hierin niets voor ons betekenen en we moeten het met Qander afstemmen.
Van Qander krijgen we verder geen gehoor meer. Het gaat nog om een bedrag van ruim € 1100,-
Het zou bijzonder fijn zijn als we weten hoe wij nu verder moeten? Bij wie kunnen we terecht om het geld retour te krijgen? Alle kastjes en muurtjes hebben we inmiddels gehad. Ook de kluiten en het riet zijn inmiddels in het rond gevlogen en we zijn ten einde raad.

Freddie

    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      Soortgelijke vraag werd vorig jaar ook gesteld op ANWB.nl.
      Het antwoord van de ANWB-deskundige was (quote, door mij aangevuld met uw info);
      Ik raad u aan ………. contact op te nemen met Qander.
      Het geld wordt gewoon op de vervallen creditcard gestort.
      Als het geld binnen is, kunt u het rekeningnummer doorgeven aan de creditcardmaatschappij, zodat het op uw rekening kan worden gestort.

      N.b. Als de Visa card onder auspiciën van ICS werd uitgegeven dient u zich te wenden aan ICS.

      Succes.

      meer dan een maand geleden
      • FreddieZ
        meer dan een maand geleden

        Dank voor je reactie, maar helaas.. die route hebben we al bewandeld en zijn geen stap dichterbij gekomen. Qander wijst erop dat rekening niet meer bestaat en zegt dat we met Easyjet contact moeten zoeken, Easyjet wijst weer naar Qander/Visa/Credit Card.
        Zoals al gezegd: Kastje .. muur, kluitje … riet en meer van de clichees, maar we komen ondertussen geen steek verder.
        Hoop dat er meer mensen zijn die nog een idee/optie hebben

        meer dan een maand geleden