Registeren Inloggen
L gaarenstroom1
L gaarenstroom1
meer dan een maand geleden

Electrische tandenborstel

meer dan een maand geleden

Ik heb via Bol.com een Electrische tandenborstel gekocht die nadat ik hem uitgepakt had en de batterij er in gedaan heb niets deed,hij werkte niet dus ik heb hem retour gestuurd. Nu accepteerd de winkel de retour niet omdat de verpakking beschadigt is. Hoe moet ik iets proberen als het nog niet uitgepakt is,help mij A U B

    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      Om aan alle fabeltjes een einde te maken: het retourrecht geldt ook als de klant het product heeft uitgepakt en zelfs als hij het heeft uitgeprobeerd. Een gesloten of oorspronkelijke verpakking kan derhalve geen harde eis zijn in retourvoorwaarden.

      Als er echter slijtage of schade is opgetreden die Bol.com kunt aantonen, dan is Bol.com gerechtigd die schade te verrekenen met het terug te storten bedrag. Deze schade moet ontstaan zijn doordat u meer heeft gedaan met het product dan nodig is om te beoordelen of u het wil houden en om de belangrijkste kenmerken te controleren.
      Bederfelijke waren, losse tijdschriften of loterijkaartjes zijn uitgezonder van dit recht van retour.
      Ook bij zaken die specifiek voor een klant worden gemaakt of aangepast (denk aan een t-shirt met fotoprint of een zakdoek met geborduurd monogram), kan de klant geen aanspraak maken op retour.
      Bij het aanbod van dergelijke producten dient de leverancier wel duidelijk te vermelden dat het herroepingsrecht is uitgesloten.
      Cd’s, dvd’s en andere dragers met audio- of video-opnamen of software waarbij de inhoud gemakkelijk kan worden gekopieerd zonder dat dit kopiëren de staat van het origineel beïnvloed kunnen het beste verzegeld worden verzonden.
      Zodra de klant deze verzegeling verbreekt, verliest hij namelijk zijn herroepingsrecht.
      Als het product niet verzegeld is, geldt het herroepingsrecht als normaal.
      Wanneer de klant zich beroept op het herroepingsrecht, heeft hij recht op volledige terugbetaling van het aankoopbedrag.
      Dit moet gewoon in geld, dus geen cadeaubon of iets dergelijks.
      Heeft de klant met een cadeaubon betaald, dan mag Bol.com wel in die vorm terugbetalen.
      En onder “volledige” terugbetaling vallen ook de bezorgkosten, administratiekosten en dergelijke die de klant bij de bestelling heeft betaald.
      De terugbetaling moet binnen 14 dagen na herroeping gedaan worden.
      Als de consument een of meerdere artikelen uit de bestelling houdt, dan krijgt hij alleen de kosten van de rest van de bestelling terug, niet de verzendkosten of eventuele administratiekosten.

      Wel mag Bol.com de klant zelf laten opdraaien voor de directe kosten van het terugzenden.
      De klant moet dus zelf de postzegels betalen die op het retourpakket geplakt moeten worden.
      De leverancier moet wel een inschatting geven van die kosten, tenzij het met de gewone post retour kan.
      Maar elke andere kosten of vergoeding die in rekening worden gebracht bij zo’n retour is simpelweg verboden.
      Ook administratiekosten voor het afhandelen van de retour mogen niet.

      meer dan een maand geleden
      • CustomerLegal (jurist privaatrecht & ovk-recht)
        meer dan een maand geleden

        Ik wil mijn waardering uitspreken voor deze reactie. Het is juridisch helemaal juist, de vraagsteller heeft hier een gedegen advies!

        meer dan een maand geleden
    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      Je moet eerst weten of het een oplaadbare batterij is die je in de tandenborstel moet doen .
      Zo ja dan zal je hem eerst moeten opladen voordat ie werkt .

      meer dan een maand geleden
    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      De meeste van die electrische tandenborstels doen sowieso niets voordat je hem in het oplaadstation hebt gehad . Zo`n tandenborstel gaat weinig aan echt kapot alleen de accu oftewel batterij word na veel gebruik minder , maar dit geld voor alles .

      meer dan een maand geleden
    • MathildeD
      meer dan een maand geleden

      Ik vermoed dat uw aankoop niet door bol.com zelf geleverd is, maar door een andere verkopende partij die via de website van bol.com verkoopt. Dit kunt u beter niet meer doen, aangezien u nu uw recht bij dat bedrijfje moet zien te halen. Volgens mij doet helpt bol.com u hier niet bij.

      meer dan een maand geleden
    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      Ook al heeft bol.com een 2e verkoper de opdracht gegeven die dit moet verzorgen dan nog blijft bol.com ten alle tijden verantwoordelijk voor levering van een deugdelijk product , zo is het wettelijk nu eenmaal geregeld .

      meer dan een maand geleden
    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      Het retourrecht geldt ook als de klant het product heeft uitgepakt en zelfs als hij het heeft uitgeprobeerd.
      Voor bol.com maar ook voor wederverkopers.
      Een gesloten of oorspronkelijke verpakking kan derhalve geen harde eis zijn in retourvoorwaarden.

      meer dan een maand geleden