- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 8 maanden geleden door .
geboekte reis D-Reizen
Ik heb vorig jaar 08-01-2020 een reis naar Edinburgh geboekt via D-Reizen en deze dezelfde dag betaald met mijn credit card. Het betrof hier een retour vliegreis met KLM inclusief 3 hotel overnachtingen. De vliegtickets en de hotelvoucher hebben wij nog dezelfde dag binnen gekregen.
Wij zouden vertrekken d.d. 07-07-2020, maar door de Covid is deze reis niet door gegaan. Op 03-07-2020 heb ik contact gezocht met D-Reizen Oud-Beijerland en op hun verzoek en als bewijs van annulering hebben zij mij een mail gestuurd dat de reis i.v.m. Covid geen doorgang kon vinden.
Daarop hebben zij geprobeerd om de reis om te boeken naar juli 2021, maar dat kon niet omdat dit te ver vooruit was en ik op een later tijdstip benaderd zou worden om dit alsnog te realiseren.
Vervolgens heb ik zelf in september alsnog contact op genomen met D-Reizen met de mededeling dat ik mijn geld terug wilde hebben: Euro 839,56.
Zij zouden hier zorg voor gaan dragen, maar dat kon nog wel een half jaar aanlopen.
Ondertussen heb ik geprobeerd om via de Rabobank mijn geld terug te krijgen (creditcard-service) en via mijn annuleringsverzekering en de rechtsbijstand van Interpolis, maar ik heb alleen een rechtsbijstand verkeer en geen consument.
Tevens heb ik ook nog contact gezocht met KLM of zij misschien het bedrag van de tickets al hadden terug geboekt naar D-Reizen, maar die verwezen mij terug naar mijn reisorganisatie: D-Reizen.
Vervolgens heeft D-Reizen begin maart van dit jaar contact met mij gezocht met de mededeling dat het w.s. nog wel een half jaar kon gaan duren en dat ik misschien wel naar mijn geld kon fluiten omdat ik alleen maar losse tickets had geboekt. Dit is helemaal lariekoek want wij hebben een hotel en retourtickets geboekt en dat valt m.i. onder een pakketreis.
Ik heb herhaaldelijk gevraagd waarom ik nog geen voucher heb ontvangen, maar daar kreeg ik geen duidelijk antwoord op.
Ik ben t.o.v. D-Reizen zo blijkt, te goeder trouw gebleven, en dat gaat voor mij nu blijkt naar alle waarschijnlijkheid verkeerd uitpakken.
Met vriendelijke groet,
Nico Gardenier