- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door .
Telefonisch consult
Hallo ik ben twee keer gebeld door een arts uit het ziekenhuis omdat ik een afspraak had in het ziekenhuis maar door de Corona niet mocht komen en ben daarom gebeld. De arts heeft mij wat tips gegeven waardoor mijn klachten minder kunnen worden. Ik ben niet op de hoogte gebracht over de kosten. Achteraf jammer omdat ik dat had kunnen kiezen wel of geen volgend gesprek. Hierdoor ben ik dus door twee telefoontjes mijn eigen risico kwijt van 385 euro. Kan ik hier iets mee ?
-
-
Debreemeer dan een maand geleden
Wat vervelend zeg! Volgens mij zitten er twee kanten aan. Het ziekenhuis declareert, maar blijkbaar zit u in een lopend traject. Uw kosten zouden dan toch onder uw basisverzekering moeten vallen? Misschien kunt u dat eerst met uw verzekeraar bespreken. In uw geval zou ik daarnaast ook een klacht indienen bij het ziekenhuis. Want als u in een lopend traject zit kunt u er niets aan doen dat het fysieke bezoek is afgezegd. Bovendien bespaart het ziekenhuis kosten omdat ze het met u telefonisch afkonden.
meer dan een maand geleden -
MathildeDmeer dan een maand geleden
Het ziekenhuis is altijd zo duur. Kosten voor een telefonisch consult zijn hetzelfde als een fysiek consult. Helaas, het eigen risico bent u hiermee kwijt. Het systeem houdt slecht rekening met de bereidheid van patiënten om eigen risico te betalen.
meer dan een maand geleden -
Lemmanmeer dan een maand geleden
Helaas heb ik ook een dergelijk geval gehad, waarbij ik €238 moest betalen voor een telefonisch gesprek met een specialist van nog geen 7 minuten. Ik ben niet van plan het hierbij te laten en zal mijn klacht bij de Nederlandse autoriteit Zorg neerleggen.
meer dan een maand geleden
-