- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 8 maanden geleden door .
klacht over energiecollectief Nlenergieadvies
Wilt u svp waarschuwen voor louche energiecollectieven
-
-
MenRmeer dan een maand geleden
Beste mensen,
Deze brief stuur ik naar aanleiding van een zeer vervelende ervaring met “nlenergieadvies” (verder genoemd NLEA), een collectief die bemiddelt bij energiecontracten.
Op 30 sept. 2020 gingen mijn vrouw en ik akkoord bij NLEA om deel te nemen aan een driejarig energiecontract met BudgetEnergie. De ingangsdatum is 15 april a.s. . Zover, zo goed.
Op 2 maart werd mijn vrouw gebeld (ik was niet thuis en ook niet te bereiken) met de mededeling dat zij heel snel een nieuw contract (bij CleanEnergy) moest ondertekenen zodat de energielevering kon plaatsvinden. Mijn vrouw ging ervan uit, dat het om bovengenoemd contract ging en veronderstelde abusievelijk, dat het contract al per 1 maart had moeten starten.Omdat er blijkbaar enige haast achter zat werd zij gevraagd om het contract snel te tekenen. Diezelfde middag kwam er een mail met een voorstel, 10 minuten later gevolgd door een contract, dat getekend moest worden. Helaas heeft zij getekend.
Toen ik thuiskwam heb ik geprobeerd te bellen (een hele tour!!!) zoals blijkt uit debijlage.
Volgens mw. Hogenboom zal NLEA altijd het goedkoopste contract aanbieden, ook al was de looptijd van het oude contract nog niet afgelopen. In ons geval zelfs voordat het oude contract al ingegaan was. Dat zou ook niets bijzonders zijn, maar gebruikelijk en wij moesten blij zijn met de steeds goedkoopste tarieven. (Hierover meer in onderstaande bijlage). Toen ik de contracten ging vergelijken, blijkt dat het nieuwe contract 4 jaar zou lopen (i.p.v. drie jaar) en dat het contract gebaseerd was op andere gegevens, dan het oorspronkelijke contract. Al gauw blijkt, dat het nieuwe, 4-jarige contract met CleanEnergy, gebaseerd op de nieuwe gegevens, 114 Euro duurder is dan het oude contract bij BudgetEnergie. Als ik de reële cijfers ga hanteren, loopt dit verschil nog verder op.
Toen ik dus eindelijk de adviseur (ene M.Hogenboom, (Tel.nr.: 0106001707) aan de lijn had en doorvroeg werd er zeer denigrerend, bits, bij het agressieve af gereageerd en werd de dame zelfs beledigend.
Op vrijdag, 5 maart werd ik plotseling gebeld door een jongeman van een ander collectief. (Ik verstond iets van NLE-service?, telefoonnummer 0552004858) Blijkbaar reageerde ik iets te assertief, want gelijk kwam dat denigrerende toontje met “wees nu rustig mijnheer van Druten en luister, u heeft nog steeds niet de laagste prijs!”
Nu ben ik niet mijnheer van Druten, dus dat vertelde ik hem op een rustige toon. “Maar uw partner is dan van Druten,” ging de jongeman door. Mijn partner (echtgenote) heet niet van Druten en heeft ook zo nooit geheten. Na enig overleg bleek hij een verkeerd nummer gebeld te hebben, hoe hij aan mijn nummer kwam, heeft hij niet gezegd, maar hij zou mijn nummer onmiddellijk uit het systeem halen en het mobiele nummer hebben, dat hij kennelijk ook ter beschikking had.Ik heb ondertussen bij CleanEnergy aangegeven geen gebruik te maken van hun diensten en het contract herroepen en ontbonden.
Dit alles roept bij mij de verdenking op, dat er momenteel een aantal louche figuren proberen de kluit te belazeren en dat de intimiderende, denigrerende en beledigende manier waarop NLEA omgaat met zijn klanten aan de kaak gesteld moet worden, zodat grotere ellende aan grotere groepen, met name ouderen, bespaard blijft.
meer dan een maand geleden -
Debreemeer dan een maand geleden
Bedankt voor de waarschuwing. Ik hang altijd na de eerste zin vriendelijk op met: ‘Geen belangstelling’. Het barst van dit soort bellers. Ze worden door de grote energiebedrijven ingehuurd om uw energie te verspillen. Soms word ik ook gebeld. Zelfs met het bericht dat ik …had gevraagd om te bellen omdat ik mijn huidige contract zou willen opzeggen….Ik zit al 20 jaar bij dezelfde leverancier met een aantrekkelijk tarief. Nooit vraagt iemand mij met haast iets te tekenen en ik hoef ook nooit ergens vanaf. Wel zo prettig.
meer dan een maand geleden
-