Aan welke klantenservice ergert u zich?
Heeft u een vraag aan een bedrijf, instelling of gemeente? Dan neemt u contact op met de klantenservice. Maar dat lijkt makkelijker gezegd dan gedaan. Op de redactie van Meldpunt komen daar veel klachten over binnen. Daarom zijn wij benieuwd: met welk bedrijf komt u moeilijk in contact?
Niet gehoord
Volgens woordenboek Van Dale is klantenservice de zorg waarmee een bedrijf zijn klanten behandeld. Maar uit meldingen van kijkers van Meldpunt blijkt dat het steeds moeilijker wordt om een sprekende medewerker aan de lijn te krijgen. Presentatrice Elles de Bruin schreef er een column over in MAX Magazine. Zij wilde in contact komen met Post NL en kwam in gesprek met Daan, de digitale klantenservicemedewerker. “Maar dat wilde ik helemaal niet, ik wilde een mens!” Elles is niet de enige die zich niet gehoord voelt. Na haar column stroomt de mailbox van Meldpunt vol.
Keuzemenu’s
Wat opvalt, is dat de klachten vooral gaan over grote, landelijke bedrijven. Er wordt veel geklaagd over de eindeloze keuzemenu’s. “Na een keuzemenu van hier tot Tokio kom je niet verder als je een andere vraag hebt. Die keuze heb je niet. “Vroeger” had je nog de mogelijkheid bij een andere vraag aan de lijn te blijven of een nr in te toetsen en kon je wachten tot je daadwerkelijk iemand aan de lijn kreeg.” meldt een lezer van MAX Magazine.
Chatrobots
En ook de zogenaamde chatrobot leidt tot veel ergernis. Door uw vraag in te voeren in een chatsysteem krijgt u een antwoord van de computer. “Wat is het voor een maatschappij waarin men het menselijk contact is gaan vermijden en helemaal vaart op de digitale wereld.” vraagt een andere lezer van MAX Magazine zich af. Het tv-programma Meldpunt komt daarom in actie!
Meld het ons!
Laat ons via het onderstaande formulier weten met welke bedrijf u het afgelopen jaar (2020 en 2021) moeilijk of niet in contact kwam of komt. Vanwege bijvoorbeeld een chatrobot, het ontbreken van een telefoonnummer, lange wachttijden aan de telefoon of een ondoorgrondelijk keuzemenu.Heeft u met meerdere klantenservices contact gehad? Laat ons dan weten met welke klantenservice waar u het meest problemen mee had. Meld het ons en wij maken er een punt van.
Klantenservice ergernis
Met welk bedrijf komt u moeilijk in contact?