Registeren Inloggen
ninihan
ninihan
14 dagen geleden

aankoop Samsung televisie The frame

14 dagen geleden

Op 17 november hebben wij een televisie gekocht bij BCC. Het betreft een Samsung the frame. Omdat we niet tegen zo’n groot zwart scherm willen aankijken hebben we hiervoor gekozen. Kosten 1399 euro. Na de deal hoorden we van de verkoper dat we de lijst om het apparaat zelf moesten bestellen bij Samsung. Hij kon niet uitleggen waarom, maar het was niet moeilijk. Nu zijn we mensen van 75 en 83 jaar oud en alles via social media is voor ons moeilijk. Te beginnen dus van het installeren van de T.V. dit moesten we laten doen want dit ging ver boven onze pet. Om de lijst te krijgen moesten we de streepjescode van de T.V. , van de doos en van de aankoop bon sturen. Dit heb ik tot 3 keer gedaan.
Steeds kreeg ik een melding dat de aangeleverde codes niet voldoende waren. Daarom vandaag gebeld met de klantenservice van Samsung. Een beslist behulpzame mevrouw deelde mee dat we de streepjescode van de doos hadden gefotografeerd maar deze had eerst moeten worden uitgeknipt, zodat er niet gefraudeerd? kon worden. Het betrof hier n.l. een promotie aanbieding. Die doos (1 x 1.5 mtr) hebben we natuurlijk niet meer.
Ze wist een oplossing en toen kreeg ik een hele lijst aanbevelingen van inschakelen van menu etc. U begrijpt het, hier hebben we geen verstand van en het lukt me niet. Wij krijgen dus geen lijst om onze T.V. Wat me het meest stoort is dat de T.V. verkocht wordt inclusief lijst. Er wordt nergens gesproken over een promotie aanbieding. We hadden verwacht, net als bij onze vorige t.v.’s dat we gewoon de stekker en antenne erin konden stoppen en de zenders op konden zoeken. Als we geweten hadden hoe ingewikkeld dit was en dat we eigenlijk alleen met aansluiting door de firma (kosten 89,85) t.v hadden kunnen kijken weet ik niet of we voor dit toestel hadden gekozen. En waarom Samsung al onze gegevens en daarna ook nog zoveel bewijzen van de aankoop willen, begrijp ik al helemaal niet. Misschien een les voor andere ouderen?

    • Debree
      meer dan een maand geleden

      Ik heb even gekeken bij BCC, maar dat u de lijst afzonderlijk moet bestellen staat inderdaad nergens. Dat lijkt me behoorlijk misleidend. En slim, want er staat nergens ‘inclusief lijst’ vermeld.Bij Coolblue staat dit namelijk wél bij de voor- en nadelen genoemd. Daar kost ‘ie trouwens even veel als bij BCC.

      De werkwijze van Samsung – en van alle andere bedrijven waar u iets kunt aanschaffen met een streepjescode – is dan weer heel gebruikelijk. Er moet altijd de originele streepjescode worden opgestuurd, anders gaat het feest niet door. Een verpakking gelijk wegdoen is dus niet verstandig.
      In navolging van Dagmar27 steil ik ook voor om te proberen alsnog uw gelijk te halen bij BCC. Hier zijn de klantgegevens. Ik zou ze eerst een mail sturen en dan bellen. Succes!
      https://www.bcc.nl/klantenservice/over-bcc/hoe-kan-ik-contact-opnemen-met-de-bcc-klantenservice
      Dat u de lijst moet bestellen bij Samsung is in feite een vorm van

      meer dan een maand geleden