- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door .
voordeelurenabonnement NS
We hebben al enkele jaren een voordeeluren abonnement (60+) met keuzedagen. We hebben de afgelopen jaren daar optimaal en met veel plezier gebruik van gemaakt. Afgelopen jaar heeft Corona ons allen overvallen en maatregelen maakten het reizen met de trein zeer ongewenst.
Als gevolg van de Corona-beperkingen hebben wij het gehele jaar 2020 van ons abonnement geen gebruik meer gemaakt, omdat het kabinet dit dringend afgeraden heeft en het openbaar vervoer veilig wil houden voor de werkenden. Sterker nog: ook in de zomer, toen de beperkingen wat minder waren, bleef het kabinet het reizen met de trein voor uitstapjes dringend afraden. Als senioren met de nodige gezondheidsissues durfden we ook niet te reizen met openbaar vervoer.
De NS heeft op de situatie ingespeeld door de keuzedagen van ons abonnement te verlengen tot en met 31-12-2020. Dat was prettig. Wij hadden de hoop dat de maatregelen na de zomer verder afgeschaald zouden worden, maar dat is niet het geval. Sterker nog: de maatregelen zijn weer opgeschaald en er is geen zicht op een einde aan de beperkingen.
Inmiddels hebben we alle keuzedagen niet kunnen gebruiken en het ziet er naar uit dat het dit jaar ook niet meer lukt. Wij zijn dan ook zeer verbaasd en dat de NS op haar site en een toegestuurde email van 17 november jl. schrijft dat niet-opgenomen keuzedagen van het afgelopen abonnement komen te vervallen per 1-1-2021. Wij vinden dit absoluut onacceptabel en voelen ons gestraft doordat we ons aan de maatregelen hebben houden.
Wij zijn van mening, dat de NS ons financieel tegemoet moet komen voor een bedrag van 118,– per persoon zijnde de abonnementskosten, en de niet-opgenomen keuzedagen.
-
-
Willie Wiemeer dan een maand geleden
Haye Gert,
het verschil lijkt me:
zijn er geen diensten geleverd òf heb je daar geen gebruik van gemaakt?
Ze zijn wèl door de Spoorwegen geleverd, maar de Overheid heeft ze ouderen afgeraden, dus die hebben er géén gebruik van gemaakt.
Dan lijkt ’t me dat je niet bij Spoorwegen maar bij de Overheid moet zijn voor ’n evt. claim………………..
Dáár dus eens proberen en veel succes!meer dan een maand geleden -
MathildeDmeer dan een maand geleden
Ik vind ook dat de NS wel had moeten compenseren. Hotels, restaurants, reisbureaus compenseren wel en de NS niet. Ik vind dit raar.
meer dan een maand geleden
-