- Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 1 maand geleden door .
Corona tegoedbon Adotravel
Een aantal jaren heb ik een onze gezinsvakantie bij de firma Adoravel geboekt welke geheel naar tevredenheid is verlopen zelf hulp gehad bij het overlijden van mijn oma. Daarom heb ik op 31 Augustus 2019 een nieuwe zomersvakantie geboekt en betaald voor de periode 13 tot 29 Augustus 2020.
Door de corona heb ik op 4 Augustus een schrijven ontvangen dat ik een corona tegoed bon zou ontvangen omdat de vakantie geannuleerd zou worden.
Wel zou er een optie zijn om via Duitsland daar het daar wel mogelijk zou zijn ik moest dit dan voor 10 augustus opgeven.
Hierna heb ik op 12 augustus een aangetekende brief verstuurd waarin in bezwaar aanteken tegen de corona voucher en mijn geld terug wil hebben omdat wij als gezin de komende jaren niet meer in een vliegtuig willen stappen en daar Adotravel een Turkije specialist is ik mijn geld terug wil hebben iets wat een wettelijk recht is. Hierop kreeg ik een email dat mijn vraag in behandeling zou worden genomen.
Op 7 September kwam het antwoord :
Binnen de reisbranche worden geheel of gedeeltelijke betaalde reissommen na annulering in lijn met vigerende wetgeving terugbetaald middels een voucher. Van dit beleid wordt niet afgeweken tenzij uit de motivatie van de klacht blijkt dat er sprake is van een omstandigheid waardoor handhaving in redelijkheid niet gevergd kan worden en terugbetaling op andere wijze gepast is.
Bij nadere bestudering zie ik geen reden om van bovenstaande af te wijken.
Na dit antwoord heb ik een mail terug gestuurd dat de beste man die dit namens Adotravel antwoorden met een dubbele pet op zit. Deze is namelijk bestuursvoorzitter van de TCGR waar Adotravel lid van is en dat hij zou moeten weten dat ik recht op mijn geld terug heb en dat ik dit bij de ACM consuwijzer ga melden en bij mijn rechtsbijstand. Hierop kwam het volgende antwoord ;
Geachte mevrouw Groen,
Dank voor onderstaand bericht hetwelk slechts noopt tot het volgende commentaar.
Wij wachten de reactie van de ACM als die uw rechtsbijstand af.
ACM Consuwijzer kan niets doen hebben alleen een melding gemaakt en daar is de kous mee af.
Ik heb de zaak aangemeld bij mijn rechtsbijstand maar lees net in dat dit consumentengeschil niet gedekt zou zijn, heb net wel om uitleg gevraagd en hoe nu te handelen en besloten om ook u te melden daar het om een bedrag van bij
€ 5400 die ik graag terug zou willen hebben.
Hopelijk kunt u mijn wel op weg helpen hoe ik dit bedrag kan terug krijgen.
Met vriendelijke groet,
Sylvia Groen
-
-
rinievandijkmeer dan een maand geleden
ben ook benieuwd,wacht ook op bericht ,vraag me af of ze zich aan de nederlandse regels moeten houden ,we gaan altijd in april maar aankomend jaar zie ik het niet zitten ,wil ook graag mijn geld terug
meer dan een maand geleden
-