Registeren Inloggen

Reizigers missen vlucht door te late uitslag coronatest

Door problemen met coronatesten kunnen sommige reizigers niet op vakantie. Zij worden bij de incheckbalie geweigerd omdat zij geen negatieve uitslag van hun coronatest kunnen laten zien. Reizigers zijn woedend op het bedrijf HetHuisartslab dat de uitslagen volgens hen niet op tijd aanlevert.

Niet naar Griekenland

Wie met het vliegtuig naar Griekenland en Marokko wil, moet bewijzen vrij te zijn van het coronavirus. Dus deed Antoinette Ruijgt een coronatest bij het bedrijf HetHuisartslab. Ze zou maandagochtend naar het Griekse eiland Samos vliegen, samen met haar man en een bevriend stel. Maar de vakantie strandt bij de incheckbalie. Iedereen van het reisgezelschap krijgt de avond voor de vlucht het benodigde certificaat waarop staat dat ze coronavrij zijn, behalve Antoinette. “We hebben de hele avond en nacht gebeld en gemaild, maar we kregen niemand te pakken. Dus na een slechte nacht zonder slaap zijn we toch naar Schiphol gegaan.” Maar daar worden ze geweigerd: geen certificaat is geen vlucht. Antoinette is woedend en rijdt naar HetHuisartslab in Baarn. “Daar werden we door een dame te woord gestaan. We zouden terug worden gebeld, maar we zijn dagen verder en hebben nog niets gehoord.”

Ontwricht gezin

Antoinette is niet de enige. Op de Facebookpagina van HetHuisartslab regent het klachten. Een vrouw schrijft dat zij als enige van haar gezin niet mee mocht in het vliegtuig. Haar man en dochter zijn daarom alleen op vakantie. Ook Michiel Tramper laat zijn reactie achter. Als we hem bellen, staat hij op Schiphol. Het vliegtuig naar Rhodos staat klaar, alleen de uitslag van de coronatest heeft hij nog niet binnen.  Michiel is gestresst. “Ik heb meerdere malen contact gezocht met HetHuisartslab. Er wordt gezegd: vul een webformulier in, maar daar hebben we nog niets op gehoord.”

Wie gaat dat betalen?

De pleegdochter van Marian van Duijvenvoorde krijgt de uitslag van de test wél op Schiphol, maar het vliegtuig is dan net vertrokken. “We konden vier dagen later opnieuw naar ons vakantieadres vliegen, maar dan moesten we de tickets zélf betalen.” De vier nieuwe tickets kosten zo’n 600 euro. En het reisgezelschap moet opnieuw de coronatest doen. De uitslag is alleen geldig, als de test maximaal 72 uur voor vertrek is afgenomen. “En één coronatest kost meer dan 100 euro. Dus we zijn thuisgebleven.” Marian is woedend en vindt de werkwijze van HetHuisartslab schandalig. “Wie gaat onze reis nu vergoeden?”

Reactie HetHuisartslab

In de uitzending van 4 september besteedt Meldpunt aandacht aan dit onderwerp, MAX Ombudsman Jeanine Janssen buigt zich over deze kwestie. Maarten Cuppen, directeur van U-diagnostics BV waar HetHuisartslab onder valt, laat aan de redactie weten dat hij de situatie betreurt. Door een computerstoring en een onverwacht grote medische noodzakelijke overvraag in Duitsland destijds, hebben een aantal reizigers hun reiscertificaat niet op tijd gekregen. “Wij doen er alles aan om iedereen tijdig te bedienen en ondanks de uitzonderlijke omstandigheden lukt dat in het overgrote deel van de gevallen. Wij dienen echter te allen tijde voorrang te geven aan testverzoeken uit de gezondheidszorg. Wij zullen onze communicatie hieromtrent verder aanscherpen.”

Lees ook: 

Vriendinnen gedupeerd door late uitslag coronatest

Geef een reactie

Reacties (34)

    Ongeveer hetzelfde verhaal hier alleen ging de reis naar Rhodos, vanmorgen om 11 uur de 2e test binnen gekregen terwijl de vlucht gisterenochtend om 7:30 ging
    Midden in de nacht 4 uur in de rij gestaan op Schiphol om vervolgens afgescheept te worden door een medewerkker van Huisartsenlab met “U kunt het online formulier invullen”
    Deze reis was via Prijsvrij geboekt en die vertellen doodleuk dat we nergens recht op hebben dat het buiten hun schuld valt. Er stond duidelijk in een mail van Prijsvrij dat de testuitslag binnen 24 beschikbaar zou zijn, uiterlijk om middernacht voor de dag van vertrek
    Huisartsenlab neem ik het nog het meest kwalijk, zij zijn nergens te bereiken.
    Zij hebben deze klus aangenomen en dan moet je je zelf er ook op voorbereiden of duidelijk zijn tegenover je klanten
    Er stond letterlijk 1 man op schiphol en 1 vrouw om de test af te nemen in Rotterdam, waar ook bijna 3 uur in de rij hebben gestaan.
    We hadden gisteren nog de hoop een andere vlucht te boeken, maar na ongeveer 8 uur aan te telefoon gezeten te hebben nog steeds geen uitslag.
    Vanmorgen om 11 kwam de test binnen die op dat moment nog 1 uur geldig was
    Ik wil hiermee de mensen waarschuwen, laat je niet testen via Huisartsenlab !!
    Zojuist een reactie gelezen van Huisartsenlab dat het hier maar om een kleine groep van ca 40 personen gaat.., op schiphol alleen al stond een rij van minsten 100 man op dat moment. De schuld zou ook bij de mensen zelf liggen door onzorgvuldig invullen van gegevens etc. Waar het echt aan ligt is de onzorgvuldigheid bij Huisartsenlab, het bleek dat de test al een tijd klaar was maar dat deze alleen niet door gemaild was.

    Ik heb nog nooit ergens over geklaagd maar dit kan ik echt niet bevatten, geen sorry niets. Het maakt je woedend dat door zo een onbenullig iets je hele vakantie in duigen valt

    Ik kreeg een bericht binnen dat mijn test negatief was en vervolgens ontving ik ook een reisdocument. Echter ik heb mij nog helemaal niet laten testen….. Volgens het reisdocument ben ik 14 augustus getest en kreeg ik 20 Augustus de uitslag! Getracht te bellen met huisartsenlab maar na uren in de wacht nog geen contact en op e-mail wordt niet gereageerd!!! Echt slecht

    Onze zuurverdiende zonvakantie van duizenden euro’s naar Santorini, Griekenland, is niet doorgegaan omdat wij onze PCR-testuitslag te laat binnen kregen.

    Wij zouden vrijdagochtend 21 augustus om 5.45 vertrekken maar de PCR-testuitslagen kwamen pas een uur na vertrek van onze vlucht binnen. Nu wil TUI geen compensatie geven noch onze vakantie omboeken en Het Huisartslab is niet te bereiken.

    Wij hebben alle richtlijnen van TUI en HetHuisartslab gevolgd en meerdere malen van te voren met TUI gebeld om te checken of we alle benodigde documentatie op orde hebben. Op de website van HetHuisartslab, de partner van TUI voor de PCR-test, wordt gemeld dat ze de PCR-testuitslag de volgende dag tussen 15.00 en 24.00 bekend maken. Daar heb ik een print screen van gemaakt, want ze hebben deze zin ondertussen verwijderd! TUI adviseert binnen 72 uur te testen, evenals HetHuisartslab. Dit hebben wij gedaan! Zo snel mogelijk, want we moesten na de onverwachte sluiting van hun vestiging in Rotterdam Prinsenland na Rotterdam-Alexamder om daar vervolgens 2 uur in de rij staan bij de testafname locatie. Niet fijn tijdens werkdagen en vlak voordat je alles moet afronden net voordat je vakantie start. Maar het was voor een goed doel, namelijk een zonvakantie.

    De hele nacht gewacht op Schiphol op een uitslag en nu 8 dagen zon in een 5 sterren resort kwijt. TUI wil ons deze zuurverdiende zonvakantie niet compenseren. Mijn vrouw is 20 weken zwanger en hier zeer verdrietig over, ik eerder boos!

    Wie gaat ons compenseren? TUI is onze reisaanbieder!

    Dit is overigens niet het hele verhaal. De vakantie hebben wij pas 7 juli geboekt maar TUI besloot onze vakantie te annuleren vanwege onduidelijke redenen. Ze gaven aan dat Transavia de vlucht had geannuleerd maar na een belletje naar de klantenservice van Transavia bleek dit niet waar te zijn. We hebben TUI hierop geattendeerd en zij hebben aangeboden de vakantie te vervroegen van 24 augustus naar 21 augustus. Dit hebben we geaccepteerd ondanks dat dit in lastige situaties bracht qua verlofdagen met onze werkgevers.

    TUI bood ons eerst een latere vlucht aan, de maandag erop. Daarmee zou onze vakantie van 8 naar 5 dagen gaan zonder compensatie in betaling. Vervolgens mochten we ook omboeken naar een mindere resort, van 5 naar 4 sterren, maar tegen een meerprijs. Wat?

    Uiteindelijk gingen we akkoord en toen krabbelden ze terug en zeiden ze dat wij de test te laat hebben afgenomen. Hun conclusie is nu, je krijg helemaal niks vergoed noch omgeboekt. Eigen schuld!

    Pas tevreden met volledige restitutie maar ons wordt nog liever een nieuwe vakantie aangeboden. Zo snel mogelijk!

    Mijn zoon zou vanmorgen (22 aug) om 05.55 uur naar Rhodos vertrekken met Corendon. Samen met vier vrienden is hij woensdag 19 augustus, dus op tijd, getest. De vrienden kregen allemaal donderdagavond de uitslag, mijn zoon niet. Dus vrijdag getracht om Huisartsenlab te benaderen, maar dat is gewoon drama. Niet bereikbaar. Ook Corendon gebeld, maar zij kunnen niet veel doen. Ze beamen wel dat ze veel problemen hebben met Huisartsenlab. Vrijdagavond 00.10 kregen we een e-mail dat er nog steeds geen resultaat was (vlucht zou 5,5 uur later vertrekken). In die mail een link om een spoedverzoek aan te vragen. Dat hebben we gedaan. We zijn eerder, met al heel wat stress, naar Schiphol gegaan, zo rond 01.30 uur. Toen stonden er al meer mensen te wachten die geen testuitslag hadden ontvangen. Uiteindelijk kreeg mijn zoon om 06.45 uur de uitslag en ja toen was het vliegtuig vertrokken. Weg vakantie met vrienden. Gebeld met Corendon om te kijken wat er mogelijk is, maar dat was alleen een vlucht op woensdag 26 aug. Dan blijven er weinig dagen over (29 aug weer terugvlucht). Eerder kan wel met andere maatschappijen, maar voor eigen rekening. Corendon zegt dat zij niet verantwoordelijk zijn. En wat het extra vervelend maakt, je moet dan ook weer een nieuwe test doen omdat de geldigheid van de test beperkt is.
    Wij hebben vervolgens zelf een nieuwe vlucht met Easyjet op 22 aug kunnen boeken. Die vlucht vertrok om 13.40 uur op zaterdag. De covid-test was dan nog geldig. We hadden al een QR-code (PLF formulier) van de eerdere vlucht met Corendon die morgen. Dat formulier kan je niet meer aanpassen, dat was te kort dag (vlucht Easyjet was 7,5 uur later). Tot onze verbazing zei Easyjet dat dat formulier niet goed was omdat de vluchtgegevens van Corendon erop staan. Maar hoe hadden wij dat anders moeten doen? En het doel van het formulier is om de verblijfsgegevens en land/luchthaven van herkomst aan de Griekse autoriteiten te melden. Die QR-code wordt gebruikt om te beoordelen of iemand in Griekenland getest moet worden. Bij aankomst in Rhodos (bericht van die vrienden) werd alleen naar die QR-code gekeken en niet naar vluchtnummer. Maar Easyjet weigerde mijn zoon in te checken. Bizar.
    Omdat mijn zoon toch een paar dagen op vakantie wil, heeft hij nu een vlucht met transavia geboekt die op 25 aug vertrekt. Morgenochtend moet hij opnieuw een test doen en nu maar hopen dat hij wel op tijd de uitslag krijgt. Waar ik mij het meeste druk om maak is de ‘klantvriendelijkheid’ van Huisartslab. Niet bereikbaar, maar ook onduidelijke informatievoorziening. Je mag bijvoorbeeld pas op de reisdag zelf (vanaf 00.01 uur) een spoedmelding doen. Maar als je vlucht een paar uur later vertrekt is dat meestal al te laat.
    Ik vraag me ook af hoe het nu zit met de verantwoordelijkheden. Kan Corendon dit volledig afschuiven op Huisartslab of zijn zij ook aansprakelijk voor de gevolgen?

    Onze vlucht staat voor a.s. woensdag naar Kreta ingepland. Wat kan ik er aan doen om ervoor te zorgen dat ik niet de zelfde problemen krijg?

    Gaan op vakantie met mijn zwangere vrouw en kleine van bijna 2 jaar oud weg.

    Ergens anders snel een test laten doen?

      Misschien helpt apart testen, en geen groep test.

    Wij hadden sowieso al besloten om onze vliegreis en accomodatie te cancellen maar na de eis om een negatieve Covidtest die hooguit 72 uur van te voren was afgenomen was ik helemaal blij met ons besluit.
    Wel gaan zou al geen leuke voorpret geven en het verblijf aldaar zou overschaduwt worden door de mogelijkheid dat je misschien vast komt te zitten of in quarantaine moet als je terugkomt. En nu ook nog de stress van het wachten op de uitslag van de test.
    We zijn volgend jaar opnieuw welkom in de nu gecancelde accomodatie en de inmiddels gratis omgeboekte ticket naar een fictieve datum biedt nog de optie om er volgend jaar opnieuw gebruik van te maken. Wel moeten we dan van Transavia 100 euro per persoon bij betalen omdat we voor de tweede keer omboeken.

    Verleden week de papieren ingevuld voor vandaag een test, kreeg een nieuwe email vannacht dat ik opnieuw in moest vullen of ik alleen reisde of in een groep gaat samen met mijn man dus weer opnieuw ingevuld locatie aangegeven daar aangekomen heeft u geen email ontvangen voor de tijd??? Nee gelukkig zijn wij geholpen nu afwachten of de test op tijd binnen is. Wij vertrekken woensdag naar Kos.

      Beste Mariaco,

      Kunt u laten weten of de testresultaten op tijd zijn binnen gekomen.
      Ik hoor het graag!

      Nog geen uitslag vanavond om 22.59 werd gezegd tegen ons

      Heeft u de test ook binnen gekregen tegen 23:00?

    Aangemeld bij Huisartslab, geregistreerd en betaald. Zodra bekend was dat negatieve PCR test voor Griekenland verplicht was. Bevestigingsmail gekregen. En ineens kreeg kreeg ik op 20 augustus een sms dat ik negatief getest was en een gezondheidsverklaring, waarin stond dat ik 13 augustus om 23.37 u (kan niet eens de labs zijn dan dicht)getest was en dat de verklaring op 20 augustus( week later????) is afgegeven. Ik heb onmiddellijk gereageerd naar het Huisartslab, zowel via de helpdesk mail als gewone mail. Ik was nog helemaal NIET getest! Geen reactie.
    Op zaterdag 22 aug zo vroeg mogelijk naar de testlocatie. Eerst beweerde de laborante dat het niet mogelijk was dat ik ongetest een zwaar verouderde testuitslag had, toen keek ze bij mijn registratienummer en zei iets van ‘ja de test is al afgenomen, dus het kan niet nog een keer op dit registratienummer’ Ik vroeg hoe ze dat ging oplossen en toen zei ze ‘oh het kan wel’ Achteraf om maar van het gezeur af te wezen? Enfin mijn man kwam direct achter mij. Ik kreeg keurig bericht van testafname op mijn mail.
    Mijn man kreeg zondag om 14.00 u zijn uitslag. Ik dacht de mijne komt nog wel, maar ik werd, gezien alle negatieve ervaringen, steeds zenuwachtiger. Maar je mocht voor 24.00 u niet reageren. Meteen een minuut na middernacht het spoedformulier voor delayed results ingevuld. Niks. Volgende morgen nog een keer. Niks. Helpdesk gemaild. Niks.. gebeld .. Helpdesk ‘ was volgens een bandje onbereikbaar…gebeld naar het vastE nummer. Antwoordapparaat: Nog niet open, laat boodschap achter. Ik denk dat ik deze handelingen wel tien keer verricht heb, sommige zelfs nog meer. De Covidapp van hen alsmaar geopend boodschap: ‘uitslag nog niet bekend’ Enfin, toch naar Schiphol gegaan, ingecheckt en tot het allerlaatste moment hield het grondpersoneel de deur naar het vliegtuig open, (Bijzonder aardig) maar nee niets, dus het vliegtuig is zonder mij vertrokken..De testafname was zaterdagochtend 22 aug en
    tot op heden(26 augustus) heb iknog geen testuitslag gekregen en geen enkele reactie van het Huisartslab op al mijn mailtjes en telefoontjes. Wel zag ik dat ze een juridische procedure gaan aanspannen tegen de GGD omdat zij voor hen willen gaan testen en de GGD dat niet gehonoreerd heeft. Daar hebben ze dus wel tijd voor..
    Ik vind het zo ongelooflijk schandalig.. Geld van ticket en test kwijt en dat is al zo wat, maar gewoon gen enkele communicatie of ondersteuning, gewoon de stekker uit je telefoon trekken en je mail negeren.
    Ik wil sowieso mijn geld terug en een schadeclaim indienen, en ik hoop met mij veel meer mensen. Dit kan gewoon niet!

    Wij gaan als het goed is 7 okt naar Curaçao, zondags moeten we de test doen. Als de test voor 1 van ons te laat is zou rampzalig zijn. Deze reis is in Januari geboekt, onze schoonzoon wordt 50 jaar en mijn man heeft alvleesklier kanker vandaar de keus om met de kids en kleinkinderen dit te ondernemen. Kunnen we allemaal annuleren geld terug krijgen en iets anders ondernemen?
    Hoop dat u ons antwoord.

    Samen met mijn vrouw zouden we gaan op vakantie naar Griekenland. We hebben ons voor de COVID19 test aangemeld bij HetHuisartslab.nl. Vanwege onduidelijke informatie hebben we alleen de PCR test aangevraagd, zonder gezondheidsverklaring. Achteraf bleek deze nodig. Na het afnemen van de test vrijdag 21 augustus heb ik gelijk contact gezocht met de helpdesk van HetHuisartslab om gezondheidsverklaring aan te vragen. Pas zaterdagmiddag na ca 40 minuten kreeg ik een Helpdesk medewerkster aan de lijn. Ze zou een mail sturen met een formulier, ik moest 2×20 euro betalen en het zou worden geregeld. Ik heb duidelijk aangegeven dat we maandag heel vroeg zouden vertrekken en voor die tijd de verklaring nodig hadden. Er is mij niet verteld dat het een onmogelijke opgave was om binnen 36 uur een verklaring af te geven. Omdat het betaalverzoek maar niet kwam, bleef ik de hele zondag bellen, voicemail ingesproken, meerdere mails gestuurd. Het betaalverzoek is pas ’s nachts- enkele uren voor vertrek- toegestuurd. We hebben betaald en zijn meteen naar Schiphol gegaan.
    Op Schiphol zouden vertegenwoordigers van HetHuisartsLab vanaf 2.30 uur aanwezig zijn, er was echter niemand, volgens Transavia medewerkers waren ze ook al minstens een week lang niet meer gezien. We hebben van 4 tot 7 uur tevergeefs gewacht op de email met gezondheidsverklaring, die is echter nooit aangekomen. De telefoon werd niet opgenomen. Zonder verklaring konden we niet vertrekken.
    Het is ons gelukt om de reis om te boeken en met een 3 dagen vertraging gaan we wel op vakantie. De niet geleverde dienst kostte weliswaar slechts 40 euro, de gevolgschade voor ons bedraagt ruim 1000 euro. HetHuisartslab is blijkbaar niet in staat aan de aangegane verplichtingen te voldoen, het lijkt me dat voor de schade aansprakelijk zijn.

    Ik heb me op 24 augustus laten testen en mijn vlucht was 26 augustus ik heb mijn uitslag nog steeds niet binnen dus ik kon niet met vlucht mee wie gaat de kosten nu betalen hethuisartslab is niet te bereiken

    Wij kunnen ook niet naar Griekenland dankzij het Huisartslab. Ik heb PCR tests besteld en betaald. Maar ik kreeg slechts één registratiebevestiging. Ik heb drie keer het contactformulier ingevuld en twee keer gebeld. De mevrouw aan de telefoon zei dat ik nogmaals het contactformulier moest invullen, maar ze reageren op geen enkele wijze. Wij zouden 29 augustus vertrekken, dat kan dus niet doorgaan. Schade € 600,–. Ik denk dat het Huisartslab normaal met keurige huisartsen communiceert, maar nu moeten ze ook met gepeupel communiceren. Dat lukt hen niet. Tui heeft ook een fout gemaakt door met deze organisatie in zee te gaan.

    Vanmorgen hebben ook wij het vliegtuig gemist omdat mijn uitslag er nog niet was. Woensdag 72 u van te voren getest na ruim 3u buiten in de harde wind en regen gestaan te hebben. Mijn man had donderdagavond de uitslag. Mooi op tijd maar ik tot op heden nog steeds niet. KLM heeft voor ons de vlucht om kunnen boeken naar morgen. Wel al behoorlijke kosten gemaakt inmiddels. We hebben er geen vertrouwen in dat hij er morgen op tijd is. Huisartslab is niet bereikbaar. Je staat met je rug tegen de muur. Hele nacht niet geslapen, voor niets naar Schiphol verder een hoop ellende en geregel. Wie gaat alles betalen?

      Kijk op de website van laboratorium Dr. Wisplinghoff in Keulen. Staat bij gesloten opent maandagochtend om 8 uur. Ik heb gebeld en via antwoordapparaat word je vriendelijk verzocht kontakt op te nemen met Huisartenlab.

    Mijn schoonzusje en ik zouden dus vanmiddag om 2 uur vliegen naar Thessaloniki met Transavia. Op tijd de test gedaan mijn schoonzus in Weesp en ik in Andijk. Haar uitslag kreeg ze, na het invullen van het delay formulier vannacht om even na 12, om 06.45 vanmorgen om 8 uur had ik nog niets gelijk Transavia gebeld, die ging net open dus hoefde niet lang in de wacht. Werd mij geadviseerd om kostenloos om te boeken naar zondagochtend 05.00, met de mededeling is er nu vanavond om 11 uur nog geen uitslag boek dan maar om naar dinsdag 1 september. Kijk ik op de website van het Duitse laboratorium in Keulen, waar de testen heen gaan van het huisartsenlab, zie ik tot mijn stomme verbazing dat zij gesloten zijn en maandagochtend om 08.00 weer open gaan.

      Ben in dezelfde omstandigheid. Vreselijk te horen dat dat Duitse lab gesloten was het weekend. Zit je een beetje voor aap te wachten midden in de nacht. Hoop dat er een gezamelijk actie kan komen om ons geld terug te krijgen!

    Lees hier net tot mijn stomme verbazing dat het Duitse huisartslab, die de testen uitvoert, het hele weekend gesloten is. Nou begrijp ik dat ik geen mail kreeg. Behoor ook tot de gedupeerden. Zat zaterdagnacht tot drie uur achter mijn computer te wachten te wachten op een mailtje met de gezondheidsverklaring. Moest toen de taxi afbellen, het vliegtuig naar Kreta annuleren. Krijg geen geld terug van Transavia. In de annuleringsverzekering die ik had, staat met rode letters staat dat corona—gerelateerde gevallen geen recht op teruggave hebben. Krijg bovendien nog een rekening van het pension aldaar. Weet iemand toevallig of er gezamenlijk een actie kan worden ondernomen om iets van ons geld terug te krijgen?

    Schandalige vertoning vannacht/vanmorgen .10 tallen mensen zonder corona uitslag . Corendon haalt zijn schouders op . Kunnen wij niks aan doen .moet je bij huisartslab zijn .(die niet bereikbaar zijn) ga je Corendon bellen zetten ze je een uur in de wacht .met als uitslag . Zoek het maar uit en als je wat wil overboeken moet je betalen .Bizar .
    Zie maar hoe je als gezin 5000 euro terug krijgt .plus je vakantie is gevlogen .
    Is trouwens niet alleen een bende bij Corendon ook Transavia en Tui maken er een potje van

    Hier hetzelfde verhaal. Wij zouden landen vandaag om 16:30 op Zakynthos. Donderdag 17:18 test af laten nemen om zo binnen 72 uur te blijven. Vanmorgen 3x mail ingevuld dat we nog geen uitslag hadden, voicemail ingesproken van huisarts lab. Noodnummer Sunweb gebeld helaas helaas. Geen uitslag toen de check inn dicht ging. Geen vakantie en terug naar huis. Wat een deceptie en wat een beroerde service van het huisartslab. Morgen verder in overleg met Sunweb voor het vervolg maar het huisartslab is echt een waardeloze instantie. Nooit meer!

    Via Corendon PCR test aangevraagd. Ons gemeld op donderdag 27 augustus ( nav informatie op website van Huisarts laboratorium)om test af te nemen. We zouden zondag 30 augustus naar Rhodos vliegen.
    We werden vriendelijk verzocht om vrijdag terug te komen omdat we te vroeg waren….
    Vrijdag opnieuw naar Badhoevedorp ( Corendon Village) gereden.
    Test toen wel gelukt. En je raadt het al….tot op heden geen sms voor gekregen!! Echt schandalig. Ook een paar keer naar Duitsland gebeld maar ook geen gehoor zoals zovelen.
    Gelukkig konden we onze tickets omboeken bij Transavia.
    Kunnen we het Huisarts Lab aansprakelijk stellen voor deze wanpraktijken??
    Ze zijn ook totaal niet te bereiken.
    Wat een aanfluiting en wat zullen er veel mensen gedupeerd zijn.

    Ook wij hebben vandaag onze vlucht gemist door Huisartslab. Op vrijdag 28 augustus om 09:00 uur hebben we de test afgenomen in Tiel. Hier zat al wat gedoe aan vooraf want het was tevens onze trouwdag. Om zeker te weten dat we als eerste aan de beurt zouden zijn voor de coronatest zijn we daarom in een hotel in Tiel blijven slapen. Gelukkig was de test snel afgenomen en konden we de dag van ons huwelijk eindelijk beginnen. Op zaterdag tussen 15:00-00:00 werd de uitslag beloofd. Vandaag zouden wij om 15:25 in het vliegtuig stappen maar niets ontvangen. Het is nu 20:00 uur en er is zelfs alsnog niks doorgekomen. Het Huisartslab is niet bereikbaar en je krijgt rechtstreeks de voicemail die vervolgens niet wordt afgeluisterd op zondag. Ook prijsvrij laat de wensen over. Zij geven aan dat we maar een losse vlucht moeten boeken maar wel voor onze eigen kosten. Hoe is het mogelijk!? Het erge is nog wel dat Griekenland vanaf dinsdag deze test helemaal niet meer nodig vindt.. wie gaat onze schade vergoeden? Ik krijg sterk de indruk dat Huisartslab en prijsvrij geen schuld gaan bekennen. Door beide partijen hebben we nu geen huwelijksreis maar zijn we wel duizenden euro’s lichter.

    Op 6 februari via Tui 15 dagen Rhodos geboekt. Duur resort. Vroegboekkorting en extra korting 464 euro. Reis 3077,50. Vertrekdatum 21 augustus. Mijn man heeft eigen bedrijf dus goed ingepland. Op 24 juli winkel Tui in Hilversum ingelopen (Ik ben druk zei de dame, (stond niemand in de winkel) wacht even buiten…. na 10 minuten wilde ik weglopen,..toen reageerde ze: zegt u het maar. Na doorgeven boekingsnummer de vraag: gaat de reis gewoon door? Ja mevrouw u kunt betalen.
    Betaald. Op 28 juli werd de reis geannuleerd? Deze mail kwam in de spam box. We zagen dit pas op de 31ste, gebeld met Tui. Afspraak gemaakt voor maandag de 31ste. In Dordrecht. Wat bleek hotel was nog te boeken alleen werd er niet gevlogen door TUI vanaf Rotterdam. Dit was al bekend bij de dame in Hilversum. Had ze dit verteld hadden we direct iets anders kunnen regelen. Nu waren we 10 dagen verder Reis opnieuw ingepland 5 dagen later vertrek. De 26ste augusgus. Met Covid test bij Huisartsen lab.
    Aangemeld…. vervolgens zondag avond om 21.45 u een mail van het huisartsen lab. . Gelukkig hoorde ik de mail binnen komen. moesten we een nieuwe aanmelding doen. Groeps aanmelding. Makkelijker voor het lab. Allebei de swaps van man en mij genomen uit de keel in 1 potje. Potje negatief beiden negatief. Ook swap uit de neus… voor als de test positief zou zijn. Kom er uitgezocht worden wie positief was. Maandagochtend getest. 1 uur in de wacht gestaan. Maar alles goed gegaan in Rotterdam West. Heeft ons beiden 2 uur gekost. Maar voor het goede doel. Vakantie
    Ik krijg woensdagochtend de 26ste om 06.24u de uitslag ” negatief. (Mijn man heeft tot op de dag van vandaag 31 augustus niets ontvangen.) Gebeld en gemaild, en weer gemaild, tui gebeld. Ga maar naar Schiphol. Ivm de nachtelijke aankomst en geen Rotterdam met de auto naar Quickpark van Tui geregeld door TUI. 129 euro. Op Schiphol lange rij wachtenden na 30 minuten aan de beurt bij Tui medewerkster. Mijn uitslag werd uitgeprint, mijn man zijn boekingssnummer door gegeven aan het huisartsen lab. Dame Tui zegt .. blijf op uw telefoon kijken, u krijgt de uitslag zo binnen. We hebben met 20 mensen gewacht. Tot 2 uur later en toen was het vliegtuig weg. Helaas. Heb zitten huilen op het vliegtuig. Dames Tui zeiden niets, behalve toen ik er maar toe liep en vroeg wat nu…. niets.

    Terug naar Dordrecht en naar Tui… de volgende dag. Andere reis geboekt. Keuze uit 3 , ja echt 3 hotels. Het beste hotel gekozen in Italië… (geen korting wel volle pond betslrn. Kamer kost 414 per nacht… als we zelf zouden boeken. Niet gedaan omdat er kncertissrn voor 6000 euro aan vouchers open staat. De restsom zou dan overgemaakt worden aan mij. Is gebeurt. 1420 eur. Parkeer kosten zouden terug betaald. Ontving slechts 82 euro… Duur parkeren 5 uur voor 48 euro.

    We hoorde en lazen vervolgens zaterdagochtend dat er nu zonder Covid test naar Griekenland gereisd kon worden. Gebeld met Tui, of we alsjeblieft mochten overboeken…. nee dit mocht niet. Uiteindelijk er voor gekozen om zelf opnieuw te boeken naar Rhodos (Hebben we in ieder geval zon en all inclusieve) voor 1 week 1700 euro. En de reis naar Italië 1545 te annuleren.

    Buiten het zinloos wachten, verlies van wat een mooie vakantie had moeten worden zou ik graag willen zien dat mijn echtgenoot gecompenseerd gaat worden voor verlies van werk uren evenals de parkeerkosten, en alle kosten reis Italië. Is volgens mij het minst war ze kunnen doen.
    We hebben nooit geklaagd over de vouchers. Dat komt door Covid en de regelingen die er aan vast hangen. Maar het niet goed regelen van doorgeven (Negatieve) uitslagen Covid test reken ik de opdrachtgever Tui zeer aan. En nog iets. Er werd ons dringend geadviseerd door TUI de test allen daar te laten doen. Omdat andere testen niet allemaal geaccepteerd zouden worden door Griekenland.

    Dennis en Ada
    Dordrecht

    Goedendag medegedupeerden,

    Wij hebben op tijd onze Corona test gedaan en wel op 27 augustus.We zouden zondag 30 augustus vertrekken naar Griekenland. Ook helaas geen uitslag van de coranatest binnen via het huisarstenlab.
    Wel afname bevestiging gehad maar tot op heden geen uitslag binnen.Het is nu maandag 31 augustus. De reisorganisatie vraagt om een uitslag deze hebben wij nooit gekregen.Weg vakantie wat een ellende.Op telefoon noch mail wordt door het huisarstenlab gereageerd.Hoe komen we aan de test uitslagen? Ik probeer wel verdere stappen te ondernemen.Dit kan gewoon niet. Er is betaald voor deze testen en we hebben nooit uitslag gehad.Hoe nu verder? De vakantie gaat niet door

      Mijn test is uiteindelijk zondagochtend binnen gekomen, afname donderdagochtend 09.26. Ruim 1 1/2 dag te laat. Wij konden gelukkig, zonder extra kosten, de vlucht veranderen naar 1 september. Heb je ook geen test meer nodig,
      Maar eigenlijk moeten we met zijn allen een klacht indienen en geld terug eisen.
      Ook al staat eronder dat zij geen verantwoording dragen voor een late test uitslag.

    De klacht
    Ondanks dat wij het schema op de site van Huisartslab hebben aangehouden en ondanks het indienen van een Delayed results form op de dag van vertrek, heeft het Huisartslab en U-diagnostics verzuimd om de uitslag van de door Griekenland verplichtte Corona test nog voor vertrek van Schiphol bij ons aan te leveren. De uiterste tijd om in te checken aan de balie was 51 uur na afname van de Corona test. Pas nadat ons toegang tot het vliegtuig was ontzegd en 10 minuten na het opstijgen van het toestel kregen wij de negatieve test uitslag via SMS toegestuurd. Het reisdocument kregen we kort daarna via de mail. Zelfs een dag na ontvangst van de uitslag staat op de door Huisartslab geadviseerde Covid19 app nog steeds dat wij geen testresultaten hebben.
    We hebben dus 180 euro voor niets betaald aan Huisartslab en hebben nu extra kosten gemaakt voor nieuwe tickets.
    Ondanks meerdere ingesproken berichten bij Huisartslab, mails naar U-diagnostics om met spoed gebeld te worden, hebben we nog steeds geen reactie ontvangen.
    Op maandag hebben we meerdere keren gebeld naar Huisartslab en U-diagnostics, maar Huisartslab laat een bericht horen dat ze niet bereikbaar zijn en dat we het later nog eens moeten proberen. Bij U-diagnostics wordt zelfs na het maken van de juiste keuze gewoon zonder bericht de verbinding verbroken.
    De oplossing
    Schadevergoeding bieden door 180 euro voor Corona test terug te storten en kosten voor nieuwe tickets (436 euro) vergoeden. Daarnaast tegemoetkoming betalen voor het missen van 3 dagen vakantie.

    Ongeveer hetzelfde verhaal. Ook onze vakantie gemist omdat ik geen afreiscertificaat heb ontvangen. Wel negatieve uitslag van de test per SMS, maar dit is niet goed genoeg. Na ettelijke malen mailen/bellen geen resultaat. Ook wil de reisorganisatie geen voucher geven omdat ik het afreiscertificaat, als bewijs dat ik test op tijd heb gedaan, nooit heb gekregen.

    Ook hier precies het zelfde verhaal.
    Wij mijn man en ik zouden zondag 30 augustus om 06.15 vliegen naar Kreta.
    Wij hebben samen te gelijk de test laten uitvoeren op donderdagmiddag 27 augustus.
    Zaterdagavond rond middernacht niets binnen.
    Thuis nog n formulier ingevuld omdat we nog geen uitslag hadden.
    Toch met moed naar Schiphol gereden met de hoop dat het binnen komt.
    Nou u raad het al, vliegtuig vertrokken zonder ons en nog steeds geen uitslag
    Vandaag maandag 31 augustus nog steeds niets binnen.
    Wat is er met onze testen gebeurd?
    Ook van alles geprobeerd telefonisch, mail, maar geen antwoord.
    Ik vind het schandalig, je staat met je rug tegen de muur, en je kan bij niemand terecht.
    Alle onkosten , de stress die je hebt.
    Dit is niet leuk.

    Eindelijk was het zover, onze Bonaire reis! 28 augustus zouden we vertrekken, onze groep van 7 mensen. Zussen met aanhang, aanleiding: 50 jarig huwelijk en 2x verjaardag (70) Als een ieder hieronder ook PCR test benodigd. Aangezien we in Zeeland wonen voor testlocatie in Rotterdam gekozen… voor de origineel gekozen locatie Rotterdam Prinsenland kregen we een dag van tevoren de melding dat deze pas ipv 09.00 om 13.00 open zou gaan, dus besloten om naar Schietbaan 100A uit te wijken, welke om 09.15 open zou gaan. Dus om 08.00 met 2 auto’s richting Rotterdam om daar om 09.10 aan te komen… Schietbaan wachtrij was al zodanig lang (meer dan 150 mensen stonden al in de rij) dat we vreesden dat we niet op tijd aan de beurt zouden komen voor de sluitingstijd van 14.00 hr aldaar. Dus om 09.30 richting Prinsenland waar we dan om 13.00 terecht zouden kunnen. Vanaf 10.30 in de rij gaan staan en om 13.15 getest met onze hele groep, opgedeeld in 2 aangezien je maar tot 5 personen in 1 groep mag hebben. Dus 1 groep van 4 personen en 1 groep van 3. Het hele gebeuren op de testlocatie kwam ongeoraniseerd over, een aantal testers waren niet op komen dagen, onze tester wist niet welke sample in welk buisje moest en tussen neus en lippen door moest er iemand over een schouder meekijken om in 5 minuten uitgelegd te krijgen hoe testbuisjes toe te wijzen via computer met uit te draaien labeltjes 🙁 Enfin, chaos alom…maar, we waren getest en kregen daar ook netjes een bevestiging van. Volgende dag binnen 24 hr kregen we de eerste 3 uitslagen binnen, kijk dat stemt de mens hoopvol. Echter, rest van de dag geen bericht over overige 4…Dus om 00:00 hr de 28e gelijk delayed results formulier ingevuld als op aanwijzing van Tui. Op vrijdag 28 augustus om 05.00 hr vol goede moed met zn 7en in de bestelde taxibus naar schiphol, want TUI gaf aan dat het grootste gedeelte van de uitslagen net op tijd binnen zouden komen… Tijd verstreek, onze 3 personen met certificaat gingen richting gate, konden er maar alvast zitten, wij zouden zsm na komen… echter niets van dit al… vlucht vertrok, en onze 3 groepsleden dus ook, en na navraag bij balie TUI bleek dat ze niets voor ons konden doen… OK, maar als we uitslag alsnog binnen zouden krijgen konden we vast met een vlucht de volgende dag mee (want dat zou dan de laatste dag zijn dat de uitslag van de test nog geldig was..) !? Helaas, er waren geen plekken beschikbaar, op 03 september was de eerste mogelijkheid (een week van onze gezamelijke vakantie weg, geen optie dus) Dezelfde dag om 16.20 kregen wij acherblijvers de uitslag van de test, welke waardeloos was geworden omdat we niet binnen tijdframe konden afreizen.. Kortom, jammer maar helaas, onze gezamelijke vakantie van 14500 eu is totaal in het water gevallen. 4 mensen thuis en nu 3 mensen daar welke op een heel andere manier de vakantie beleven dan gehoopt. Helaas. Ik wens een ieder die nog op vakantie moet en een PCR test via deze instantie moet laten afnemen heel veel succes, ik kan je verzekeren dat dit de eerste keer in mijn (substantiele) reis-leven is dat ik zonder plezier (niet) op vakantie ging…

    Op donderdag 6 augustus 2020 omstreeks 11:00 hebben ik met mijn gezinsleden de SARS-CoV-2 laten afnemen bij het Huisartslab te Enschede. De volgende dag, vrijdag 7 augustus 2020 zouden we tussen 15:00 en 00:00 uur de uitslag krijgen. We kregen op 7 augustus 2020 omstreeks 22:00 drie uitslagen, de uitslag van onze oudste zoon ontbrak. Wij zijn op 8 augustus 2020 naar Schiphol Airport afgereisd en de KLM gaf aan dat ze ons zonder uitslag niet meer kon nemen naar Curaçao, daar waar we wonen. Toen wij naar buiten liepen om het Huisartslab te bellen, die we niet konden bereiken, waren er nog minstens drie gezinnen die hetzelfde probleem hadden als ons, dus wij waren niet de enige. Om 09:21 uur kwam de uitslag van onze oudste zoon Jille de Olde toch binnen. Zonder uitgeprint document konden we niet inchecken dus mijn man is naar zijn collega’s van de Koninklijke Marechaussee gerend om het document uit te printen. Toen we om 09:55 aan de beurt waren voor het inchecken gaf de grondstewardess aan dat de incheck helaas gesloten was.

    Wij hebben omgeboekt naar Bonaire om vanuit Bonaire naar Curaçao te vliegen. Dit hebben wij gedaan omdat wij de volgende dag niet konden vliegen daar onze SARS-CoV-2 test dan verlopen zouden zijn.

    Wij hebben onkosten gemaakt die ik graag wil verhalen.

    Het Huisartslab geeft echter aan dat de test van onze zoon nogmaals gedaan moest worden. Echter geven ze bij iemand op twitter aan dat het een fout in het systeem was. Ik lees zojuist dat Maarten dit ook bevestigd, vreemd dat ze ons dan zeggen dat de test opnieuw gedaan moest worden. HEEL VEEL mensen zijn gedupeerd. Ze hebben hun recensies weggehaald op Facebook omdat de negatieve recensies opliepen. Update: zelfs de Facebook site is nu weg

    Op meldpunt (4 september) vermeld de ombudsvrouw dat Huisartslab heeft beloofd alle testen terug te betalen, die niet op tijd ontvangen zijn. (zo heb ik het tenminste begrepen) Echter, vanmiddag arriveerde deze mail.
    Beste… Hartelijk dank voor het doorgeven van uw klacht. We vinden het vervelend om te horen dat uw ervaring met het huisartslab niet volgens verwachting is verlopen en dat u de vlucht heeft moeten missen. U-Diagnostics bewaakt het testproces en de afgifte van een reis- en gezondheidsverklaring zeer zorgvuldig, maar kan er niet in alle gevallen voor in staan en garanderen dat een reis- en gezondheidsverklaring ook daadwerkelijk tijdig voor de aanvang van uw reis wordt afgegeven. Soms is dat om uiteenlopende redenen niet mogelijk en in het geval dat u om die reden niet door uw vervoerder of het land van bestemming wordt toegelaten, aanvaardt U-Diagnostics geen aansprakelijkheid voor eventuele schade die daar uit voortvloeit en of kosten die daar mee samenhangen. We hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
    Ze doen het dus helemaal niet!