- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 4 maanden geleden door .
zorgmiddelen
Sinds een jaar regel ik veel zaken voor mijn 83-jarige, alleenwonende moeder in Zwolle. Zo beschikte zij sinds vorig jaar over een zogenoemde po-stoel van Vegro Verpleegartikelen BV uit Lisse. Die kreeg zij, niet beter wetende dan dat die geleend kon worden en anders door de zorgverzekering vergoed zou worden. Niets was minder waar. Even vóór de “coronatijd” kreeg zij een brief dat lenen overging in huren, voor het bedrag van, let wel 32,20 euro per maand!!! Toen zij dit mij liet weten ben ik voor haar gaan kijken hoe dit op te lossen. Wat bleek, een exact dezelfde stoel was NIEUW voor 89 euro verkrijgbaar bij Medipoint.
Die keus was niet moeilijk. Meteen gekocht. Ondertussen had mijn moeder begin maart laten weten de stoel niet langer te willen huren. Echter de rekeningen bleven binnenkomen. Omdat er inmiddels twee maanden verstreken waren heeft mijn moeder braaf reeds 64,40 euro afgetikt aan Vegro.
Uiteindelijk wordt er door mij eens gebeld met Vegro wanneer zij de stoel nu eens kwamen halen. Let wel, ik woon in de buurt van Boekel en Uden, waar de brandhaard van het Covid-19 virus was. Ik had mijn moeder inmiddels al drie maanden niet gezien.
Nou meneer, wij hadden nog steeds geen officieel bericht dat uw moeder de huur opgezegd heeft. Mijn moeder: geen internet, geen smartphone, geen briefbehandeling (gaat via mij), geen contact met mij, althans fysiek in de uitwisseling van brieven e.d.
Nu heeft mijn moeder zelfs een aanmaning ontvangen om nog een resterend bedrag van 96,60 euro(!!!) even te betalen want anders de deurwaarder…
Het totaal bedrag is inmiddels bijna twee keer een nieuwe stoel. Toen heb ik nog een keer begin juli gebeld, maar geen pardon. Vegro blijft zich er op beroepen dat ze keurig brieven hebben gestuurd naar mijn moeder waar alle regeltjes netjes in stonden. Ja, dat zal best wel… aan mijn 83-jarige moeder. Tot het overlijden van mijn vader nooit iets aan administratie hoeven doen.
Ik dacht, dit is wel iets voor Meldpunt Max.
Ook heb ik een brief geschreven naar Vegro dat ik het absoluut geen stijl vind zoals ze met mijn ouder moeder omgaan.
Als ze niets had laten weten had ze gewoon elke maand 32,20 blijven betalen voor een stoel, die nieuw 89 euro kost. Schandalig.