Registeren Inloggen
JeroenS78
JeroenS78
meer dan een maand geleden

Misleid door ziggo verkoper

meer dan een maand geleden

Hallo allen,

Gisteravond en ruim dertig keer daarvoor al in een paar weken ben ik benaderd door een vrouw die mij uiteindeljk een Ziggo abonnement heeft aangesmeerd. Zij vertelde mij allemaal mooie verhalen en overal had ze oplossing voor, mede omdat er op het adres ook mijn bedrijf staat ingeschreven ik werk als kleine zzper kon zij nog meer korting geven. Nu heb ik twaalf uur later de bevestiging per mail ontvangen en het me partner het ook laten zien maar nu blijkt dat ze een zakelijke aansluiting hebben verkocht aan mij iets wat helemaal niet nodig is voor mij als zzper.
Ik heb ziggo hierover gebeld maar zei zeggen dat het een zakelijke overeenkomst betreft en deze niet geannuleerd kan worden. Ik heb hen gezegd dat ik misleid ben door een verkoper van hun (die je tevens niet terug kan bellen)
Ik heb haar de verkoper ook gezegd dat ik een overzicht wilde hebben zodat ik een en ander kon vergelijken en met me vrouw overleggen. Zij vertelde mij dat ik deze binnen 24 uur kon verwachten. Ik heb deze dus zojuist ontvangen maar nu heeft vergelijken geen zin en kan je niet annuleren.
Ik vindt dit een hele nare manier van verkopen dit voelt aan als misleiding.
Heeft iemand een idee wat te doen nu?

Dank alvast voor de tips/hulp.

Groetjes

Jeroen

    • Moniek1
      meer dan een maand geleden

      Hoi allen, wij zijn deze week tegen hetzelfde probleem aangelopen.
      In onze stad rolt Ziggo GigaNet uit. Niet aangekondigt stond er een Ziggo medewerker voor de deur met de vraag of hij onze Ziggo producten in huis even mocht checken in verband met de uitrol van GigaNet. Lang verhaal kort….uiteindelijk heeft hij ons een zakelijk abonnement verkocht dat we, achteraf, eigenijk helemaal niet nodig hebben / niet willen. Contact met Ziggo opgenomen…daar geven ze aan dat een zakelijk abonnenment niet teruggedraaid kan worden. Mijn vraag is: wat is er geadviseerd om nu te doen? Met vriendelijke groet, Moniek

      meer dan een maand geleden
    • Spajay
      meer dan een maand geleden

      Wij hebben hier met dezelfde tactiek te maken gehad. Helaas zie ik niet welke oplossing geopperd is en of ie gewerkt heeft. Iemand die me daar meer over kan vertellen?

      meer dan een maand geleden
    • Debree
      meer dan een maand geleden
    • Eddepetje
      meer dan een maand geleden

      Hier hetzelfde verhaal; op zaterdagmiddag een verkoper aan de deur. Omdat ik al ruim 15 jaar bij KPN ben, was ik wel benieuwd naar de opties.
      Lang verhaal kort: het aanbod leek aantrekkelijk en dus ga ik verder met hem.

      Maar op een gegeven moment blijkt dat de naam van mijn dochter in de gegevens staat. “Ja, omdat zij een kvk nummer heeft en dan kan ik de gegevens makkelijk inladen vanuit de kvk. Is verder niet zo belangrijk”.

      Nou ja, oké, zal wel. Abbo afgesloten.

      Drie dagen later heb ik de abbo’s van Ziggo vergeleken met KPN en kom tot de conclusie dat ik eigenlijk gewoon goed zit. Dus bel ik Ziggo op om de bestelling te annuleren. Ik wil al dat gedoe eigenlijk niet.
      “Helaas meneer, dat gaat niet omdat het een zakelijke overeenkomst betreft”
      “Dat staat in onze voorwaarden”.

      Ja, alsof je die voorwaarden leest terwijl je -goed van vertrouwen als ik ben- met de vriendelijke verkoper naast me op de bank zit en hem een glaasje drinken heb gegeven.

      Dus: ik ben verkeerd voorgelicht (ik zeg niet opgelicht, want het product zal vast geleverd gaan worden).

      En Ziggo houdt poot stijf.

      Ik ga kijken wat ik met de tip van consuwijzer kan doen.

      https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/vergelijken-en-overstappen/voorbeeldbrief-zakelijk-energiecontract-ongeldig-verklaren-of-ongedaan%20maken

      meer dan een maand geleden
    • Max Pay
      meer dan een maand geleden

      Aan dit soort agressieve colportage is al, op diverse consumenten sites en in TV programma’s, aandacht besteed. De ene keer is het energie, dan weer een telefooncontract, dan weer een internetcontract of een of ander goed doel. Kennelijk is dit wettelijk niet te stoppen en levert het genoeg op om er mee door te gaan? Wij hanteren de onderstaande effectieve werkwijze:

      1. Vraag eventueel (goed doel) wat men verkoopt, kap alles af tot ze antwoorden.
      2. Bedankt ze vriendelijk, geef aan dat je nooit aan de deur koopt.
      3. Blijven ze volhouden, gooi de deur dicht (en/of laat de hond los)

      Zo men u telefonisch benaderd kunt u punt 2 veranderen in: hang de telefoon op.

      meer dan een maand geleden
    • JeroenS78
      meer dan een maand geleden

      Hartelijk dank Dagmar voor de info ik ga hen een e-mail sturen.

      meer dan een maand geleden