- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 9 maanden geleden door .
Klacht garuda Indonesië.
Ik hoop dat jullie mij AUB. kunnen helpen, ik heb een conflict met Garuda Indonesië ivm. het ongevraagd omzetten, annuleren van een vlucht naar Bali.
Ik had afgelopen jaar medio september een vlucht geboekt naar Bali via Jakarta bij Garuda Indonesië, mijn vertrek datum was 14 maart 2019 om 12.05 op Schiphol en aankomst Bali 15 maart 2019 om 12.35 uur.
Ik heb de reis netjes betaald en was al helemaal blij dat ik binnenkort mocht vliegen naar mijn gezinnetje die leven op Bali en die ik maar 1 keer per jaar een maand kan zien!
Afgelopen week kreeg ik opeens een bericht van Garuda dat mijn vlucht was verplaatst naar vertrek 15 maart vanuit Amsterdam. Stond verder geen reden bij of wat dan ook. Ik heb meteen telefonisch contact opgenomen met Garuda Amsterdam en een mail gestuurd naar Garuda Indonesië dat ik het er niet mee eens was en dat ze mij zomaar een vakantiedag af pakken. Ik kreeg als reden dat de vlucht op de 14e maart was geannuleerd. Ik was hier niet blij mee want ik had afspraken staan en al van alles afgesproken. Maar de vlucht ging niet door! ik kon kiezen of, om laten boeken naar KLM, of omvliegen over London, of de dertiende vertrekken of de vijftiende vertrekken. De 13e vertrekken ging niet ivm. aanvraag vakantie werk, (UWV). en met de KLM of via London gaat niet lukken voor mij ivm. hartproblemen. ik ben hartpatiënt, ben afgelopen jaar in december nog gedotterd. Via London is te lang reizen en met KLM. ivm. het late vertrek in Amsterdam en late aankomst op Bali te vermoeiend voor mijn hart, mijn lichaam, daarbij vind ik de service van KLM. niet zo goed en niet zo vriendelijk waardoor ik dus ook voor Garuda had gekozen! Dus ik moest dan maar 1 vakantiedag inleveren en op de 15e maart vetrekken. Ik was daar niet blij meer en vond dat ik een compensatie verdiend had ivm. gemiste vakantiedag, (met tegenzin maar afgesproken dat ik dan maar de 15e zou vertrekken). Daar werd zeer krampachtig over gedaan en ik moest maar via customer care zien of ik ergens recht op had! Ik zag de bui al hangen en had meteen zowel een klacht ingediend bij customer care, Garuda Indonesia in jakarta als bij Klachtkompas en Klacht.nl, en op hun facebookpagina om te voorkomen dat ik van het kastje naar de muur en meen kluitje het riet in gejaagd zou worden! Daar was men bij de customer care niet van gediend, niet blij mee dat ik dat gedaan had, men vond dat door de boven genoemde reis opties aan te bieden zij genoeg hadden gedaan voor mij en ik geen recht had op een compensatie? Ik vind/ meen dat ik de het vertrek van een dag later een vertraging heb van 24 uur en wel degelijk recht heb op een vertraging! Daarbij gaf ik ook nog eens aan dat als ze gewoon van meet af aan fatsoenlijk hadden gecommuniceerd, begrip hadden getoond en een kleine compensatie hadden toegezegd voor het verlies van 1 vakantiedag, ik verder geen probleem ervan zou maken!
Maar ja, ik was het niet met hun beslissing eens en dat liet ik die persoon van Garuda ook weten en ik een klacht in zou gaan dienen!
Ondertussen zag ik dat ik mijn nieuwe e-ticket had binnen gekregen met vertrekdatum de 15e maart, maar ipv. aankomst om 12.35 op Bali zou ik s’ avonds pas om 23.15 u op Bali aankomen en zou ik dus van 7 uur s’ morgens tot 20.20u op het vliegveld van Jakarta moeten wachten. Wat een hel is voor mijn gezondheid en dodelijk voor mijn hart! Ik zou bijna zeggen dat ze mij terug willen pakken, monddood willen maken zodat ik op de knieën terug kom smeken? En dit is het bedonderen van de vluchtgegevens waar zij reclame voor maken: 6 dagen per week lijnvlucht naar Jakarta/ Bali reistijd zo’n 18 uur! Nu krijgen zij het vliegtuig niet vol en ben ik de dupe, leggen ze het probleem bij mij en andere passagiers neer! Ik hoop dat jullie mij AUB. helpen zodat dat ik op het afgesproken tijdstip om 12.35u op Bali mag aankomen op de 16e maart. Help mij aub. voordat ik moet vliegen met de helvlucht!!! Ik heb verzoek ingediend bij Garuda Amsterdam en Jakarta om het oude reisschema terug te geven en ik zal aanstaande maandagmorgen ook nogmaals naar Garuda Amsterdam bellen om de vertrektijd van Jakarta naar Bali terug aan te passen!
Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik het graag en smeek u nogmaals om mij aub. voordat mijn vlucht vertrekt te helpen!!
Alvast vriendelijk bedankt!
Met vriendelijke groet,
Georg Lepsi,