Registeren Inloggen
Jolijn
Jolijn
meer dan een maand geleden

Geannuleerde terugvlucht door Corona

meer dan een maand geleden

Mijn moeder zat met een pakketreis via Pelikaanreizen in Marokko. Toen het luchtruim ineens sloot werd haar vlucht geannuleerd. Na heel veel bellen werd haar geadviseerd om naar de luchthaven te gaan en zelf maar wat te regelen, tevergeefs.. (telefonisch werd ook tot 2x toegezegd dat deze terugvlucht door de touroperator vergoed zou worden.. Na 2 dagen werd mijn moeder geïnformeerd dat we een Transavia vlucht zou worden ingezet en we maar moesten proberen hier een ticket voor te krijgen. Dit is uiteindelijk gelukt en is mijn moeder gelukkig terug gekomen. Dit ticket heeft haar ongeveer 300,- gekost. Nu ze deze kosten wil declareren zegt de touroperator dat dit buiten hun macht valt en deze kosten niet hoeven te betalen.. wel kan ze kiezen voor een soort vergoeding van 75,-.. Nu ben ik van mening de touroperator de volledige terugreis had moeten regelen en anders op zijn minst nu zou moeten betalen. Klopt dit en zoja wat kan zij nu doen? Mvg, Jolijn

    • keesje39
      meer dan een maand geleden

      Jolijn, leg je vraag voor aan de ACM, de ANVR, de SGR en de Consumentenbond. Die kunnen je advies geven. Succes!

      meer dan een maand geleden