Registeren Inloggen
Mikee
Mikee
meer dan een maand geleden

Vreemde acties door vliegmaatschappij (buiten eu)

meer dan een maand geleden

Na weken contact te hebben gezocht met de maatschappij waar ik mijn ticket had geboekt(18-12-2019) had ik eindelijk contact via fb Messenger.
I.v.m Corona zijn er maatregelen tot 30 april in Turkije en mijn vlucht is op 06 Mei 2020 .De persoon gaf aan dan contact op te nemen via dezelfde app.
De dag erna vind ik 2 e mails in mijn postvak waarin staat dat de vlucht op 06 Mei gecanceld is en ze bieden mij een vlucht aan op 09mei 2020.
Voor de terugvlucht hetzelfde verhaal i.pv 20 Mei terug ,nu de 23 Mei 2020.
Met enkel een linkje om te accepteren of te weigeren.Heb wederom contact gezocht met de vraag wat hier nu de bedoeling van is .Vragen ze naar mijn vluchtgegevens .Uiteraard heb ik dat niet gegeven,omdat ze geen antwoord gaven op mijn vraag.Dit tot 2x toe.
Uiteindelijk kreeg ik een link doorgestuurd waarop zoals voorheen ook stond vermeld dat mijn ticket geldig zou blijven en ik zou kunnen omboeken t/m 27 maart 2021,(soort van Voucher)wel staat erbij dat eventueel meer tarief berekend kan worden.
Paar weken eerder stond er hetzelfde verhaal dat men 25 euro korting kreeg maar eventueel bij moet betalen voor een ander tarief.
Ik had ook meteen de site gecheckt of er op 09 Mei vluchten gaan, eerst stonden er vluchten geregistreerd en later stond door heel het jaarkalender een kruisje door het vliegtuig,bij elke datum.
Ik begrijp dat mijn verhaal verwarrend overkomt ,maar zoals omschreven, zo is het ook gebeurd.
Ik weet nu niet wat ik moet doen.Reageer ik op de vlucht van 09 Mei (die echt niet gaat i.v.m corona)dan verlies ik het recht om nog te kunnen omboeken later in het jaar en denk dat ik op die manier mijn geld kwijt ben.
Wat kan ik hiermee doen?Is er iemand die daar raad mee weet?
Bij voorbaat dank