Opzeggen Tele2-abonnement, pijnlijke zaak
Op 21 juli dit jaar overleed de dochter van mevrouw Van Oostrom op 33-jarige leeftijd. Na een overlijden moeten veel zaken geregeld worden. Alles verliep voorspoedig totdat mevrouw het telefoonabonnement bij Tele2 wilde opzeggen.
Mevrouw Van Oostrom’s dochter had kort voor haar overlijden bij Tele2 een tweejarig contract afgesloten inclusief nieuwe telefoon. Toen mevrouw Tele2 belde om op te zeggen kon dit niet. Haar dochter stond onder bewind, waardoor de opzegging door de bewindvoerder moest worden gedaan.
Hier ging het feitelijk al mis, aangezien een onderbewindstelling stopt na een overlijden. Tele2 had de opzegging gewoon moeten accepteren. De bewindvoerder deed echter niet moeilijk en zegde alsnog schriftelijk op.
Geen eindafrekening
Nu was het wachten op de bevestiging en de eindafrekening. De bevestiging volgde op 5 september, maar de eindafrekening niet. Kort hierop volgde wel een rekening voor de maand augustus, gericht aan haar dochter met de mededeling “Wij hopen dat je weer hebt genoten van je mobiele abonnement.” Mevrouw Van Oostrom belde weer met Tele2. Medio september zou de eindafrekening écht volgen. Er zou slechts € 153 hoeven te worden betaald voor het telefoontoestel en daarmee zou alles afgehandeld zijn.
Van kwaad tot erger
Op 23 september volgde eindelijk bericht. Tot haar verbazing betrof dit niet de eindafrekening, maar een afsluitbrief die wederom gericht was aan haar dochter. Doordat het bedrag van augustus niet kon worden afgeschreven werd er afgesloten. Mevrouw Van Oostrom begrijpt er niets meer van: hoezo nog een rekening, hoezo afsluiting? Het ging van kwaad tot erger. Op brieven die ze schrijft volgt geen antwoord. Ze belt met ons spreekuur.
Incassobureau in actie
Wij adviseren haar om nog één keer een brief te sturen. Dat doet ze. Een antwoord komt er niet, tenminste niet van Tele2. Wel ontvangt ze een incassobrief van Bos incasso. Tijd voor ons om in actie te komen. We bellen met Bos incasso en nadat de overlijdensakte is opgestuurd sluiten zij de zaak. Dan volgt kort daarop toch de eindafrekening, weer gericht aan haar dochter en met een veel hoger bedrag: maar liefst € 368,09. Wat blijkt: naast de afkoop voor het toestel is ook de helft van de resterende abonnementstermijnen in rekening gebracht. Volgens de algemene voorwaarden van Tele2 mogen ze dit doen, maar is het menselijk om dit op deze manier te doen? Wij vinden van niet.
Duizendmaal excuses
Al snel na onze bemoeienis wordt duidelijk dat Tele2 dit ook niet wil. Excuses worden aangeboden en Tele2 verzekert ons lering te trekken uit deze zaak. Excuses en bloemen volgen. Ook worden alle kosten kwijtgescholden en als extra compensatie voor het ongemak ontvangt mevrouw Van Oostrom nog een bedrag van € 100. Maar belangrijker: er is nu eindelijk rust en ruimte om het verlies van haar dochter te verwerken.
Bron: MAX Vandaag
Geef een reactie
U moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
zo herkenbaar zelfde meegemaakt toen mijn man overleed
Over respect gesproken.
“Tijd voor ons om in actie te komen.”
Lekkere sensatie ervan maken.
Dit is een heel triest verhaal, geen aflevering van the A-team!
Mevrouw van Ostrom: sterkte met dit verlies. En als dochter al onder bewind stond, is de voorgeschiedenis ook al zwaar geweest. Nogmaals sterkte.