Registeren Inloggen
heusingveld
heusingveld
meer dan een maand geleden

wasmachine maakt oorverdovend geluid

meer dan een maand geleden

ik heb februari 2018 een Medion wasmachine gekocht met daarbij 3 jaar garantie maar na anderhalf jaar maakt hij een oorverdovend geluid bij het centrifugeren
hierover telefonisch contact gehad met de klantenservice een extern bedrijf doet voor hen de services en die zouden contact met mij opnemen, na meerdere keren bellen met Medion werd ik eindelijk na anderhalve maand gebeld door dit bedrijf
en hadden we een afspraak maar de bewuste dag van afspraak is er niemand langs gekomen fout in het systeem werd er gezegd
opnieuw bellen met Medion en na ruim een week werd ik opnieuw gebeld om een afspraak te maken na een paar dagen eindelijk daar was de monteur en die heeft het oorverdovende geluid geconstateerd en die gaf aan dat de binnen trommel zich niet meer stabiliseert en dat de wasmachine terug moet naar de fabriek en dat ik een nieuwe moest krijgen de monteur heeft dit teruggekoppeld naar Medion. Na ongeveer een week werd ik gebeld door Medion met het verhaal dat zijn op dit moment geen wasmachines hebben en dat ze op dit moment de wasmachines niet kunnen omruilen en wanneer er weer nieuwe wasmachines komen dat kon ze mij niet vertellen en het enige was ze mijn konden aanbieden was 260 euro de oude wasmachine heeft 379 euro gekost maar ze gaan mij niet het gehele aankoopbedrag terug geven wat de wasmachine is tenslotte al anderhalf jaar oud.
ik was ontzettend verbaasd want als ze nog wasmachines op voorraad hadden dan hadden ze hem gewoon omgewisseld en het was opgelost maar omdat Medion wat ik op de website zie dat ze gaan wasmachine meer in het assortiment hebben
Ik heb Medion een mail gestuurd daarin heb ik ze ingebreken gesteld en als Medion mij geen andere wasmachine kan leveren dat ik dan het aankoopbedrag van hen terug wilt ontvangen
nu beroepen ze zich op de algemene voorwaarden 13,5 zie hier onder

13.5 De in artikel 13.4 bedoelde garantie is beperkt tot het – naar keuze van MEDION – kosteloos vervangen of herstellen van het Product (of een onderdeel daarvan) dan wel, indien vervanging of herstel redelijkerwijs niet van MEDION kan worden gevergd, het terugbetalen van de door de Klant voor het betrokken Product betaalde aanschafprijs. MEDION behoudt zich het recht voor een eventuele waardevermindering van het geretourneerde Product (op basis van een lineaire afschrijving over vijf jaar met restwaarde nul) op de aanschafprijs in aftrek te nemen. Producten of onderdelen die worden vervangen, worden vervangen door of hersteld met identieke of vergelijkbare nieuwe producten of onderdelen. In de garantie zijn de arbeidsuren voor diagnose en herstel/vervanging, de materiaalkosten alsmede de kosten van verpakking en van verzending door MEDION naar de Klant begrepen.

Nu is mijn vraag ondanks dat ik 3 jaar garantie heb mag Medion mijn afschepen met 260 euro want daar kan ik geen nieuwe wasmachine voor kopen en anders had ik van Medion gewoon een andere nieuwe wasmachine gekregen.

Ik hoor graag wat u hiervan vindt en wat u advies is

Met Vriendelijke Groet
C Heusingveld

    • Miss Marple
      meer dan een maand geleden

      ‘MEDION behoudt zich het recht voor een eventuele waardevermindering van het geretourneerde Product (op basis van een lineaire afschrijving over vijf jaar met restwaarde nul) op de aanschafprijs in aftrek te nemen.’ Dit staat duidelijk in de garantievoorwaarden. Ik ben bang dat u hier weinig aan kunt doen. Medion zal als argument aanvoeren dat u bij aankoop naar de garantievoorwaarden had moeten vragen. Wat ik wel een ontzettende slechte zaak vind is het feit dat u geen nieuwe wasmachine krijgt omdat deze niet voorradig zou zijn. Aan de andere kant is het bedrag van 260 euro nog niet zo gek voor een wasmachine van anderhalf jaar oud met een nieuwwaarde van 380 euro. De kortste klap is de 260 euro accepteren en of een goede tweedehands wasmachine met goede garantie er voor kopen. Of wat geld er op toeleggen en een nieuwe wasmachine kopen. Wel wil ik opmerken dat de manier waarop Medion is omgegaan met het sturen van een monteur nergens op lijkt. Men kan toch niet verwachten dat u lange tijd zonder wasmachine zit? En dat ze zich ervan af maken door te zeggen dat ze geen wasmachine op voorraad hebben staan slaat ook nergens op. Het overmaken van 260 euro is goedkoper dan het bezorgen van een wasmachine. Naar mijn mening zou het Medion sieren wanneer ze mede vanwege het door u geleden ongemak, desnoods uit coulance hun best zouden doen en u een nieuwe wasmachine zouden geven.

      meer dan een maand geleden